x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2017–2019
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
ITIA7 Games and Internet in Society 5 op
Vastuutaho
Informaatiotutkimuksen ja interaktiivisen median tutkinto-ohjelma
Vastaavat opinnot opetussuunnitelmassa
Informaatiotieteiden yksikkö
Opetussuunnitelma 2015 – 2017

Yleiskuvaus

This study module examines games, play and internet as parts of society and culture. Characteristics and meanings of games and internet are studied in multiple contexts, e.g. work, economy, civil society, politics and societal movements. Also cultural meanings, everyday practices, norms, values, and art in relation to games and internet will be addressed.

Osaamistavoitteet

After completing the study module, student is able to:
- contextualize the development of the internet in cultural history
- analyze relations between interactive media and other societal phenomena
- understand how games and play can be harnessed for instrumental purposes ? and understand what are the limits of such instrumentalizations
- describe how society regulates games and internet.

Sisältö

Internet, games, and play from the points of view of sociology and cultural studies; study of cultural and societal impacts of internet and games; global and regional special issues relating to media; interactive media as art; ludic society.

Toteutustavat

Opetustapa Paikalla Verkossa
Luento-opetus
Ryhmätyöskentely
Seminaari

Opetuskieli

englanti

Vaadittavat opintosuoritukset

Suoritusvaihtoehto 1
Kohderyhmät:
  • Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
  • Muut opiskelijat
  • Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
  • Tohtoriopiskelijat
  • Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen 
englanniksi
Suoritusvaihtoehto 2
Kohderyhmät:
  • Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
  • Muut opiskelijat
  • Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
  • Tohtoriopiskelijat
  • Vaihto-opiskelijat
Kirjallinen tentti 
englanniksi

Lectures, exercises, essay

Opintojakson kirjalliset tehtävät on mahdollista suorittaa myös suomen kielellä.

Arviointi

Numerolla 1-5.

Lisätietoja

Literature:
- Miller (2011): Understanding Digital Culture;
- Dyer-Witheford & de Peuter (2009): Games of Empire: Global Capitalism and Video Games;
- Raento (ed.) (2014): Gambling in Finland.

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Viestintätieteiden tiedekunta
Viestintätieteiden tiedekunta
2018–2019
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
Viestintätieteiden tiedekunta