x !
Archived Curricula Guide 2011–2012
Curricula Guide is archieved. Please refer to current Curricula Guides
LTOOK003 Marketing 5 ECTS
Organised by
Essentials of Business Administration
Person in charge
Lehtori
Preceding studies
Compulsory:
LTOOK001 Orientation
Course is available for:
  • Minor subject students

Learning outcomes

Opintojakson tavoitteena on perehdyttää opiskelija markkinoinnin peruskäsitteisiin ja markkinoinnin toteuttamiseen osana liiketoimintaa.

Contents

Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin toimintaympäristöä (erityisesti suhde- ja verkostoympäristön merkitystä), markkinoinnin erilaisia kilpailukeinoja sekä kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä.

Teaching methods

Teaching method Contact Online
Lectures 30 h 0 h

Teaching language

Finnish

Modes of study

Evaluation

Numeric 1-5.

Study materials

 

  1. Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane: Marketing Management, 12. painos, Pearson Education, 2006 tai uudempi (luennoitsijan esittämässä laajuudessa).
  2. Tikkanen, Henrikki, Aspara, Jaakko & Parvinen; Petri: Strategisen markkinoinnin perusteet, Talentum, 2007.
  3. Muu luennoitsijan osoittama materiaali.

Belongs to following study modules

School of Management
Essentials of Business Administration (Essentials of Business Administration)
Institute of Biomedical Technology
2011–2012
Teaching
Archived Teaching Schedule. Please refer to current Teaching Shedule.
School of Management