Strategiset teemat:
kansainvälistyminen,
kestävä kehitys
Yleiskuvaus
Aineopintojen ja Multicultural Study Programme in Education -osaamiskokonaisuuden vaihtoehtoinen opintojakso.
Osaamistavoitteet
Opiskelija - ymmärtää vertailevan tutkimuksen merkityksen kasvatusta ja koulutusta koskevien teorioiden kehittymiselle sekä koulutuspoliittiselle päätöksenteolle ja - osaa analysoida kasvatuksen ja koulutuksen ilmiöitä kansainvälisessä perspektiivissä
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään kasvatuksen/koulutuksen ja yhteiskunnan välisten suhteiden sekä oppimistulosten kansainvälisesti vertailevaan tutkimukseen
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Itsenäinen työskentely
115 t
0 t
Opetuskieli
englanti
Multicultural Study Programme in Education: Book exam in English for international students.
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
LuennotOsallistuminen opetukseen
5 op
suomeksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
Harjoitustyö(t)
suomeksi
Lisätietoja
The written work required at the course can be accomplished either in English or in Finnish.
Kirjallinen tentti
suomeksi
Suoritusvaihtoehto
2
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
in EnglishKirjallinen tentti
5 op
englanniksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suoritusvaihtoehto
3
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Lectures in EnglishOsallistuminen opetukseen
5 op
englanniksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
The written work required at the course can be accomplished either in English or in Finnish.Harjoitustyö(t)
englanniksi
Vaihtoehto 1: Harjoitustyönä on kirjoitustehtävä (jossakin vertailevan kasvatustieteen tieteellisessä lehdessä julkaistun artikkelin esittely ja arviointi).
Vaihtoehto 2: book exam (in english) for international students as a part of studies in Multicultural Study Programme in Education. Independent study of reading the required literature and taking an examination on set study materials on general examination days of the School of Education.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Vaihtoehto 1:
Bray, M. & Adamson, B. & Mason, M. (eds.). 2014. Comparative Education Research, 2nd. edition. Springer (kappaleet 1, 4, 5, 7, 9 ja 15), saatavilla Tamcatista e-kirjana
Vaihtoehto 2:
As a part of Multicultural Study Programme in Education:
Bray, M., Adamson, B. & Mason. M. (eds.) 2014. Comparative Education Research. Approaches and Methods. Springer. 2nd edition. Chapters 1, 4, 5, 7, 9 & 15. (Please note that these chapter numbers apply only to the second edition of the book, which is available as a short loan or e-book at Tampere University Library – Tamcat. If you use the 1st edition, check out approx. similar contents.)
Phillips, D. & Schweisfurth, M. 2006/2007/2014. Comparative and International Education: An Introduction to Theory, Method and Practise. London: Continuum. 1st or 2nd edition.
Novoa, A. & Yariv-Mashal, T. 2003. Comparative Research in Education: A mode of governance or a historical journey? Comparative Education, 39(4), 423–438 (Access via Tampere University Library – Andor search). Published also in World Yearbook of Education 2014, Taylor & Francis
Jones, Phillip W. 2007. Education and the World Order. Comparative Education 43(3), 325–337. (Access via Tampere University Library – Andor search).