Pakollinen opintokokonaisuus: Asiakaslähtöinen markkinointi -moduuli (25 op). Tämän jälkeen ensisijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet markkinoinnin opintosuuntaan liittyvän kandidaatintutkielman ja toissijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet muiden opintosuuntien aihepiiriin liittyvän kandidaatintutkielman.
Opintojakson käytyään opiskelijalla on valmiudet brändien rakentamiseen ja niiden strategiseen johtamiseen yrityksen pitkäaikaisen brändipääoman lisäämiseksi ja vankentamiseksi kulutus-, palvelu- ja teollisilla markkinoilla.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään strategiseen brändijohtamiseen sekä teoreettisella että käytännön tasolla. Keskeisiä teemoja ovat asiakaskohtainen brändipääoma, brändin rakentaminen ja strateginen johtaminen, brändiyhteisöt sekä brändijohtamisen eri koulukunnat.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Luennot, tentti ja harjoitustyöt
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. de Chernatony, Leslie & McDonald, Malcolm & Wallace, Elaine: Creating Powerful Brands in Consumer, Industrial and Service Markets, Butterworth-Heinemann, 2012. 2. Keller, Kevin: Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity, Prentice Hall, 2008 tai uudempi.
3. Heding & Knudtzen & Bjerre, Brand management. Research, theory and practice, 2009.
4. Journal-artikkeleja ja ajankohtaismateriaaleja luennoitsijan ohjeen mukaan.