Opiskelija osaa hakea, analysoida ja arvioida logopedista tutkimustietoa aiheeseen liittyen ja soveltaa tätä tietoa kliiniseen työhön. Opiskelija tunnistaa elinikäisen oppimisen ja tiedonhaun merkityksen laadukkaan tutkimus- ja kuntoutustyön toteuttamisessa ja kehittämisessä.
Sisältö
Monikielisyyden ja -kulttuurisuuden tutkimuksen teoreettisia suuntauksia ja käytännön sovelluksia.
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Suoritusvaihtoehto
2
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Kirjallinen tentti
suomeksi
Vaihtoehto 1: Luennot tai osallistuminen professorin kanssa etukäteen sovittuun koulutustilaisuuteen. Vaihtoehto 2: Kirjatentti suomeksi tai englanniksi. Kirjatentistä sovittava etukäteen professorin kanssa.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Bhatia, T. K. & Ritchie, W. C. (toim.). 2012. The Handbook of bilingualism and multilingualism. 2., uudistettu painos. Chicester: Wiley-Blackwell. Luvut I ja II.
Korpilahti, P., Aaltonen, O. & Laine, M. (toim.). 2010. Kieli ja aivot. Turun yliopisto: Kognitiivisen neurotieteen tutkimuskeskus, 138-175.
Paradis, J., Genesee, F., Grago, M. 2006. Dual Language Development & Disorders: A Handbook on Bilingualism & Second Language Learning. Brookes, Paul H. Publishing Company
Salameh, E-K. 2003. Language impairment in Swedish bilingual children - Epidemiological and linguistic studies. Lund University: Department of Logopedics and Phoniatrics.