Opintojakson suoritettuaan opiskelija: - ymmärtää verkkopohjaisten oppimisympäristöjen oppimisteoreettiset lähtökohdat ja erityispiirteet - osaa parityönä tuottaa tieteelliseen alan lähdemateriaaliin perustuvan tutkielman ja osaa perustellen esitellä sen keskeiset kohdat seminaaritilaisuudessa - osaa parityönä moderoida verkossa verkkokeskustelua - osaa osallistua rakentavasti keskusteluun seminaariaiheista sekä seminaaritilanteissa että verkossa
Sisältö
Tietoverkkojen käyttö pedagogisesta näkökulmasta, teknologian tarjoamia mahdollisuuksia avoimiin ja yhteisöllisiin oppimisympäristöihin, verkko-oppimisympäristöjen ongelmat ja tulevaisuus. Empiirisiä tutkimuksia aiheesta.
Edellytysten ja suositusten lisätiedot
Suositeltu suoritusajankohta 2. vuoden syksy tai myöhemmin.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Pienryhmäopetus
20 t
0 t
Lisäksi ryhmäohjausta.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Aktiivinen osallistuminen viikottaisiin verkkokeskusteluihin luennoista ja seminaariaiheista, seminaariesitelmän laatiminen parityönä sekä aktiivinen osallistuminen seminaarityöskentelyyn.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Luentorunko
Suominen, R., Nurmela, S. Verkko-opettaja. WSOYpro 2011.
Kalliala, E., Toikkanen, T. Sosiaalinen media opetuksessa. Toinen painos. Finn Lectura 2012.