x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2009–2011
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
YKIRA5D Lastenkirjallisuuden tutkimusmetodit 3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija muodostaa omiin tutkimusintresseihinsä soveltuvan lähestymistavan tutustumalla kirjallisuustieteelliseen kirjallisuuteen, jossa metodeja on sovellettu lasten- ja nuortenkirjallisuuden tutkimukseen.

Sisältö

Harjoituskurssi tai kirjallisuutta.
Valitaan esimerkiksi kolme seuraavista: Happonen: Vilijonkka ikkunassa. Tove Janssonin muumiteosten kuva, sana ja liike (2007); Bradford: Unsettling Narratives: Postcolonial Readings of Children's Literature (2007); Lassén-Seger: Adventures into Otherness: Child Metamorphs in Late Twentieth-Century Children's Literarure (2006); Nikolajeva & Scott, How Picturebooks Work (2001); Nodelman: The Hidden Adult. Defining Children's Literature (2008); Stephens: Retelling Stories, Framing Culture: Traditional Story and Metanarratives in Children's Literature (1998); Suojala & Karjalainen: Avaa lastenkirja! Johdatus lastenkirjallisuuden lajeihin ja käyttöön (2001); Trites: Waking Sleeping Beauty: Feminist Voices in Children's Novels (1997); Wall: The Narrator's Voice (1991), Ylimartimo: Lumikuningattaren valtakunta. H.C. Andersenin satu sisäisen kasvun kuvauksena (2002).

Vaadittavat opintosuoritukset

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

3. vuoden syksy
3. vuoden kevät

Lisätietoja

Vaihtoehto kohdalle YKIRA4C.

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Taideaineiden laitos
2009–2010
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
Taideaineiden laitos