Esitetään tietokonegrafiikan laajan alueen keskeiset menetelmät ja teoriaa. On tarkoitus saada melko syvällinen ymmärrys tietokonegrafiikan perusteista.
Sisältö
Opintojakso keskittyy moderniin kolmiulotteisten kuvien käsitteleyyn. Tarkastellaan kolmiulotteisten kohteiden esittämistä, mallintamista ja hahmontamista, kuva-avaruuksia, sävytystä, valon ja kohteen välisen vuorovaikutuksen mallintamista, kuvaustekniikoita, kuten tekstuurit, varjoalgoritmeja, globaaleja valaistusmalleja, laskostumisenestoa, värien käyttöä sekä animointia.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
48 t
0 t
Harjoitukset
20 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Luennot, viikkoharjoitukset ja kirjallinen tenttiOsallistuminen opetukseen
suomeksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Foley, van Dam, Feiner & Hughes, Computer Graphics: Principles and Practice. Addison-Wesley 1990