Strategiset teemat:
kansainvälistyminen,
Hyvä tieteellinen käytäntö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toimia tarkoituksenmukaisesti erilaisissa liikeviestinnän tilanteissa - määritellä talousalan käsitteitä - kuvata talousalan ilmiöitä ja analysoida niitä - ilmaista ja perustella käsityksiään oman tieteenalansa näkökulmasta
Sisältö
Saavuttaakseen osaamistavoitteet opiskelija
- tutustuu liikeviestinnän käytänteisiin ja harjoittelee niitä kirjallisesti ja suullisesti, esim. keskeisiä sosiaalisia ja työelämän tilanteita (kokoukset, neuvottelut, yritysesittelyt ja -vierailut, sähköposti, kirjeet), keskeiset liike-elämän asiakirjat (muistiot, tilinpäätökset, myynti- ja ostotoimintaan liittyvät asiakirjat) - kehittää omia viestintä-ja vuorovaikutustaitoja esim. ymmärtää ja osaa ilmaista itseänsä tilanteen vaatimalla tavalla suullisesti ja kirjallisesti - hankkii tietoa oman tieteenalansa tietolähteistä ja viestii siitä asiantuntijana - arvioi kriteerien perusteella omaa ja toisten viestintä- ja kielitaitoa ja antaa siitä rakentavaa palautetta
Toteutustavat
4 opintopisteen (108 tuntia) määrä opiskelijatyötä, josta enintään 52 tuntia on lähiopetusta.
Opetuskieli
ruotsi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
ruotsiksi
Osallistuminen opetukseen ja harjoitustyöt TAI osallistuminen opetukseen, harjoitustyöt ja kirjallinen tentti.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Verkkomateriaali
Sanakirja sekä lukion tai vastaavan tason kielioppimateriaali
Lisätietoja
Suositeltu suoritusajankohta on KTM-tutkinnon 1. opiskeluvuosi.