Kasvatustieteiden tutkinto-ohjelmaan kuuluvien opintokokonaisuuksien vastuuopettajat
Valinnaiset perusopetuksessa opetettavien aineiden opintokokonaisuudet: yliopistonlehtori Jouko Pullinen
- Kuvataide
- Käsityötiede
- Monimateriaalinen käsityö
- Liikunta
- Matematiikka
- Musiikki
- Tekninen työ ja teknologiakasvatus
- Äidinkieli ja kirjallisuus
Erityiskasvatus: yliopistonlehtori Minna Mäkihonko
Esi- ja alkukasvatus: yliopisto-opettaja Tuulikki Ukkonen-Mikkola
Didaktinen matematiikka: yliopisto-opettaja Jaska Poranen
Multicultural Study Programme in Education: yliopistonlehtori Inkeri Rissanen
Puhetekniikka ja vokologia (40 op): professori Anne-Maria Laukkanen
Opintojaksoa ei toteuteta lukuvuonna 2018-2019.
Opiskelijalle voidaan lukea hyväksi enintään 10 op siten, että samassa luottamustehtävässä toimiminen voidaan lukea hyväksi vain kerran (0- 3 op), ei siis saman toiminnan useita vuosia erikseen vuosi kerrallaan (jos siis esim. toimit hallituksessa useamman vuoden ajan, hae hyväksilukua vasta viimeisen toimintavuotesi jälkeen). Annettava opintopistemäärä riippuu raportista ilmenevästä toiminnan laajuudesta ja sisällöstä.
Hyväksilukeminen tapahtuu opiskelijan hakemuksesta viimeistään vuoden kuluttua luottamustoimen päättymisestä. Opintopisteillä voi joko esittää korvaavuutta osaksi soveltuvia opintoja tai ne voidaan hyväksilukea tutkinnon valinnaisiin opintoihin.
Raportti palautetaan opintopäällikkö Liisa Ikkala-Toiviaiselle (liisa.ikkala-toiviainen@uta.fi).
Opintojakso on tarkoitettu ainejärjestössä tuutorina toimivalle Tampereen yliopiston opiskelijalle.
Opiskelijatuutori toimii uusien opiskelijoiden vertaisohjaajana ja auttaa uutta opiskelijaa kiinnittymään opintoihin ja opiskelijayhteisöön.
Tuutori osallistuu tuutorikoulutuksiin, joissa käsitellään mm. tuutorin roolia ja opiskelijan tueksi järjestettyä ohjausta. Lisäksi tuutori tutustuu itsenäisesti
- oman tutkinto-ohjelman opetussuunnitelmaan, opetusohjelmaan ja opiskelusivuihin
- yliopiston muuhun opetustarjontaan (mm. kieliopinnot)
Tuutori osallistuu aktiivisesti suunnitelmalliseen tuutoritoimintaan vähintään yhden lukukauden ajan.
Vaadittavat opintosuoritukset:
- Osallistuminen tuutorikoulutukseen ja tuutorivastaavan tapaamisiin
- Itsereflektio (noin kahden sivun essee ja/tai oppimispäiväkirja)
- Vastaaminen tuutoroinnin palautekyselyyn
Opintosuorituksen voi sisällyttää joko kandidaatin tai maisterin tutkinnon vapaasti valittaviin opintoihin.
Vaadittavat opintosuoritukset:
•Osallistuminen tuutoreille ja tuutorivastaaville järjestettävään koulutukseen
•Tuutoritapaamisten järjestäminen
•Itsereflektio (noin kahden sivun essee ja/tai oppimispäiväkirja)
•Vastaaminen tuutoroinnin palautekyselyyn
Tuutorivastaava toimii tehtävässään aktiivisesti vähintään yhden kalenterivuoden ajan.
Vaadittavat opintosuoritukset:
- Osallistuminen opetukseen: Osallistuminen kv-tuutorikoulutukseen ja vastaaminen palautekyselyyn (englanniksi)
- Essee: Itsereflektio (noin kahden sivun essee ja/tai oppimispäiväkirja) (suomeksi tai englanniksi)
Opintojakson suoritusmerkinnän voi saada vain kerran. Opintosuorituksen voi sisällyttää joko kandidaatin tai maisterin tutkintoon. Kv-tuutoroinnin voi lukea osaksi kansainvälistymiskokonaisuutta.
Hyväksytysti opintojakson suorittanut voi saada yliopistolta myös todistuksen kv-tuutorina toimimisesta.
Opintojakson suoritukseksi soveltuvaa vapaaehtoistyötä on omaan alaan liittyvä työskentely, joka tukee osaamisen karttumista tutkinto-ohjelman opinnoissa. Työ voi olla osallistumista kuntien, järjestöjen tms. organisaatioiden ylläpitämään toimintaan, esim. osallistumista maahanmuuttajataustaisille ja monikielisille lapsille järjestettävään organisoituun läksykerhotoimintaan tai turvapaikanhakijoiden kotouttamiseen liittyvään toimintaan.
Opiskelija ottaa itsenäisesti selvää vapaaehtoistyömahdollisuuksista. Työstä tulee sopia ennakkoon tiedekunnan opintopäällikön kanssa ja sen jälkeen vapaaehtoistyön tarjoajan kanssa.
Jos vapaaehtoistyötä tehdään monikulttuurisessa ympäristössä, suoritus voidaan sitoa kansainvälistymiskokonaisuuteen merkittäväksi http://www.uta.fi/opiskelu/opiskelu_ulkomailla/kansainvalistymiskokonaisuus/index.html
Opinnot on tarkoitettu ensisijaisesti syventäviä opintoja parhaillaan suorittaville. Pedagogisena lähestysmistapana sovelletaan ongelmaperustaista oppimista sisältäen tutoriaaliryhmätyöskentelyn ja luennot.
Opintojaksoa ei toteuteta lukuvuonna 2018-2019.
Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen harjoituksiin sekä luentojen ja kirjallisuuden tenttiminen.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Vaadittavat opintosuoritukset: osallistuminen opetukseen ja tentti/essee.
Kurssin ryhmäkokoa ei ole rajattu
Vaadittavat opintosuoritukset:
Osallistuminen opetukseen (sis.analyysit 18 t), harjoitukset ja ohjattu teoriaperustainen kokoava harjoitustyö opintojakson analyyseista.
Opintojakso suoritettavissa kirjatenttinä lukuvuonna 2018-2019. Suorituksesta sovitaan sähköpostilla jakson vastuuopettaja Anne-Maria Laukkasen kanssa.
Vaadittavat opintosuoritukset: Laboratoriotyöskentely ja kirjallinen raportti oman tutkimustyön pohjalta.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Opintojaksoon kuuluvat liikuntamuodot ovat tanssi, suunnistus, mailapelit, taaksesyöttöpelit ja käsipallo
Opintojaksoon kuuluvat liikuntamuodot ovat tanssi, suunnistus, mailapelit, taaksesyöttöpelit ja käsipallo
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Luennot ja oheiskirjallisuus. Oheiskirjallisuus (2 op) suoritetaan luentojen yhteydessä opettajan ohjeistamalla tavalla.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
More information of the teacher in charge.
The course is meant for the international students of the Faculty of Education. More detailed information on the faculty visit in the orientation week.
The course assignments will be applied according the level of studies (Bachelor/Master).
The course including the visits to daycare centers is meant to the international students of the Faculty of Education. More detailed information on the faculty visit in the orientation week.
The course assignments will be applied according the level of studies (Bachelor/Master).
The course will address the topic of learning difficulties in Elementary and Secondary Education (from 1st to 9th grade). Students that take part in this course will have a general view of what is described and identified as learning disorders, its distinctions from other emotional elements that can influence in learning process, and collectively we will discuss about the implications of these situation for the schooling, and the role of teachers within that process. The discussion will be grounded in the contributions of the cultural-historical theory and critical educational psychology, aiming to broaden the ways students elaborate pedagogical practices and prompt children's development.
This study module is available for all students (TaY, TTY, TAMK). Max 25 students and 5 places from that are reserved for the students from Open University teaching.
This course critically explores notions of identity, related issues in curriculum, pedagogy and practice and its dynamics. It introduces students to performative, intersectional, pluralised and postcolonial understandings of identity by focusing on national, cultural, cosmopolitan identities and race, gender and age.
The course contains an introduction lecture after which students will study the topic independently in reading groups. Instructions for reading groups will be given at t
The course assignments will be applied according the level of studies (Bachelor/Master).
Students in this course explore relationships between children, young people and politics. Politics and policies shape in explicit and covert ways notions of childhood, youth and education, and children and young people’s everyday lives and actions in preschools and schools. Curriculum and pedagogy are powerful avenues for political socialisation and citizen formation. Preschools and schools are mandated to implement children rights and participation in practical ways, which is possible through seeking their views, acting on what is heard and creating meaningful avenues for children and young people’s democratic participation.
Maximum 30 students.
The course assignments will be applied according the level of studies (Bachelor/Master).
Content: During the course, the foundations, aims, and key concepts of multicultural and intercultural education will be explored. In addition, studies concerning multicultural study and work environments will be presented, discussed, and compared.
Max. 20 students, 5 places will be reserved for the open university students.
Social circus is a measure of intervention based on the combination of circus arts and social-pedagogy. It targets various at-risk groups in order to support the empowerment and emancipation of individuals and assist with participants’ personal and social development by nurturing their self-esteem and trust in others, as well as by helping them to acquire social skills, express their creativity and realize their potential in order to become active citizens. In this approach, the primary goal is not to learn the circus arts, but rather to create social change helping marginalized individuals assume their place in a society. Various studies indicate that the socio-pedagogical and welfare impacts of Social Circus are undeniable.
Working methods: To achieve the learning outcomes the students will:
Min-max number of students: 10-22
Please note! Most course sessions are organised at the premises of Sori Circus (Ahlmanintie 63). The site can be reached from the University of Tampere campus by bus (tickets to be paid by the student) or walking (25-30 minutes). First course sessions will be organised at University of Tampere, and more information on how to reach Sori Circus will be given during these first sessions.
In questions concerning course content, please contact Tea Seppälä: tea.s.seppala(a)uta.fi
In questions concerning Tampere Summer School, please contact Jenni Viitala: jenni.viitala(a)uta.fi
Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen, käytännön harjoitetyön suunnittelu, toteutus ja raportointi.
Erityiskasvatuksen osaamiskokonaisuuden opintoihin on erillinen haku. Lukuvuonna 2018-2019 järjestettäviin opintoihin on valittu opiskelijat keväällä 2018. Opintoihin valittujen opiskelijoiden tulee lisäksi ilmoittautua NettiOpsun kautta jokaiselle opintojaksolle erikseen.
Erityiskasvatuksen osaamiskokonaisuuden opintoihin on erillinen haku. Lukuvuonna 2018-2019 järjestettäviin opintoihin on valittu opiskelijat keväällä 2018. Opintoihin valittujen opiskelijoiden tulee lisäksi ilmoittautua NettiOpsun kautta jokaiselle opintojaksolle erikseen.
Vaadittavat opintosuoritukset KASERIT4-jaksossa: aktiivinen osallistuminen, käytännön harjoitetyön suunnittelu, toteutus ja raportointi.
Erityiskasvatuksen osaamiskokonaisuuden opintoihin on erillinen haku. Lukuvuonna 2018-2019 järjestettäviin opintoihin on valittu opiskelijat keväällä 2018. Opintoihin valittujen opiskelijoiden tulee lisäksi ilmoittautua NettiOpsun kautta jokaiselle opintojaksolle erikseen.
Vaadittavat opintosuoritukset KASERIT4-jaksossa: aktiivinen osallistuminen, käytännön harjoitetyön suunnittelu, toteutus ja raportointi.
Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen, käytännön harjoitetyön suunnittelu, toteutus ja raportointi.
Erityiskasvatuksen osaamiskokonaisuuden opintoihin on erillinen haku. Lukuvuonna 2018-2019 järjestettäviin opintoihin on valittu opiskelijat keväällä 2018. Opintoihin valittujen opiskelijoiden tulee lisäksi ilmoittautua NettiOpsun kautta jokaiselle opintojaksolle erikseen.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Erityiskasvatuksen osaamiskokonaisuuden opintoihin on erillinen haku. Lukuvuonna 2018-2019 järjestettäviin opintoihin on valittu opiskelijat keväällä 2018. Opintoihin valittujen opiskelijoiden tulee lisäksi ilmoittautua NettiOpsun kautta jokaiselle opintojaksolle erikseen.
Vaadittavat opintosuoritukset KASERIT4-jaksossa: aktiivinen osallistuminen, käytännön harjoitetyön suunnittelu, toteutus ja raportointi.
Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen, käytännön harjoitetyön suunnittelu, toteutus ja raportointi.
Erityiskasvatuksen osaamiskokonaisuuden opintoihin on erillinen haku. Lukuvuonna 2018-2019 järjestettäviin opintoihin on valittu opiskelijat keväällä 2018. Opintoihin valittujen opiskelijoiden tulee lisäksi ilmoittautua NettiOpsun kautta jokaiselle opintojaksolle erikseen.
Opintojaksolla tutustutaan elokuvan varhaishistoriaan ja elokuvan ilmaisukeinoihin filmiklippien ja harjoitusten kautta. Elokuvaa tarkastellaan elokuvakasvatuksen eri traditioiden kautta ja tutustutaan elokuvan mahdollisuuksiin kuvataiteen ja mediakasvatuksen välineenä. Opintojakso sisältää luentoja, näytteitä, elokuva-analyysia, harjoituksia, elokuvatuotantoa ja elokuvan pedagogista soveltamista eri oppiainesiin.
Luennot on avoinna kaikille opiskelijoille (TaY, TTY, TAMK). EDUn tutkinto-ohjelman omat opiskelijat ovat kuitenkin etusijalla. Luentosuoritukseen sisältyy esitys ja kirjallinen työ. Max. 20 opiskelijaa, näistä 4 paikkaa avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijoille.
Vaihtoehtoinen kirjatentti on avoinna kaikille opiskelijoille (TaY, TTY, TAMK) aikavälillä 1.10.2018-15.6.2019 (HUOM! Tentin viimeinen päivä on muuttunut). Jos suoritat opintojakson kirjatentillä, ilmoittaudu suoraan sähköiseen tenttipalveluun (ei kontaktiopetuksena toteutettavalle kurssille).
Maximum 30 students. Priority is given to exchange students in the Faculty of Education and students studying in international master’s degree programs in Teacher Education and in Media Education.
An equivalent course will also be organized in the spring semester 2019.
The course assignments will be applied according the level of studies (Bachelor/Master).
Erityiskasvatuksen osaamiskokonaisuuden opintoihin on erillinen haku. Lukuvuonna 2018-2019 järjestettäviin opintoihin on valittu opiskelijat keväällä 2018. Opintoihin valittujen opiskelijoiden tulee lisäksi ilmoittautua NettiOpsun kautta jokaiselle opintojaksolle erikseen.
Vaadittavat opintosuoritukset KASERIT2-jaksossa: aktiivinen osallistuminen, tentti luennoista ja sovistusta kirjallisuudesta ja opintotehtävä.
Luennot tallennetaan ja ne ovat katsottavissa Moodlessa.
Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen ohjattuun opetukseen ja leikin ohjauksen projektin hyväksytty suorittaminen, joka sisältää projektin esittelyn, opiskelijan itsearvioinnin ja ryhmäarvioinnin. Tentitään luennot ja kirjallisuus.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain varhaiskasvatuksen 1. opintovuoden opiskelijat.
Opintojakso sisältää: luennot 12 t, analyysiharjoitukset 24 h ja ohjattu itsenäinen laboratoriotyöskentely 99 t.
Vaadittavat opintosuoritukset: Osallistuminen opetukseen, ja kirjallinen ja suullinen harjoitustyö puheen ja äänen tutkimukseen liittyvästä aiheesta.
Enintään 20 opiskelijaa.
Opintojaksoon kuuluvat liikuntamuodot ovat hiihto, koripallo, pesäpallo, kunto- ja välinevoimistelu ja vesiliikunta
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
The course is meant for the international students of the Faculty of Education. More detailed information on the faculty visit in the orientation week.
The course assignments will be applied according the level of studies (Bachelor/Master).
The course including the visits to daycare centers is meant to the international students of the Faculty of Education and Culture. More detailed information on the faculty visit in the orientation week.
The course assignments will be applied according the level of studies (Bachelor/Master).
Vaihtoehtoinen suoritustapa: kirjatentti
Sähköinen tentti aikavälillä 17.9.2018-15.6.2019.
Kirjatentissä tentitään 2 kirjaa seuraavista:
Kaikille yhteinen teos:
Pitkänen, P. & Kalekin-Fishman, D. & Verma, G. (eds.) 2002. Education and Immigration: Settlement Policies and Current Challenges. RoutledgeFalmer.
Lisäksi toinen näistä julkaisuista:
Räsänen, R. & San, J. (eds.) 2005. Conditions for Intercultural Learning and Co-operation. FERA.
tai
Jokikokko, K. 2010. Teachers' intercultural learning and competence. Acta Universitatis Ouluensis (114). http://herkules.oulu.fi/isbn9789514263705/isbn9789514263705.pdf
The course examines the present conditions of education in developing countries, the role of these countries´ governments and non-governmental actors in identifying and analyzing problems and devising solutions to the problems, and the potential role of development cooperation in this context.
Optional course in Specialization in Adult and Vocational Education and in Multicultural Study Programme in Education.
The course contains an introduction lecture after which students will study the topic independently in reading groups. Instructions for reading groups will be given at the lecture.
The course assignments will be applied according the level of studies (Bachelor/Master).
The students will be introduced to:
- Topics related with contemporary international influences in education and policy transfer;
- The influence of international/transnational actors (as OECD) in steering national policy-making;
- International large scale assessments and the reference to the “best performers” in education (i.e. Finland, Shanghai, Hong Kong, etc.);
- PISA as a tool for reform legitimisation at the national level;
- The role of PISA in the formation of new ‘reference societies’.
Max 20 students.
The course will offer an overview of the topic of mediation of learning processes in multicultural educational settings. We will address key elements of the concept of MLE Mediated Learning Experience (Reuven Feuerstein), and explore possibilities to develop a mediated practice in different levels of education (emphasis will be given to Elementary Education).
.
Maximum 24 students. Priority is given to exchange students in the Faculty of Education and students studying in international master’s degree programs in Teacher Education and in Media Education.
The final assignment will be applied according the level of studies (Bachelor/Master)
Toteutetaan esi- ja alkuopetuksen oppimisympäristöissä käsityö- ja teknologiakasvatuksen opetuskokonaisuus. Kurssilla kehitetään verkostomaista, vastavuoroista oppimisen mallia yhteistyössä tutkijoiden, käsityötä opettavien, esi- ja alkuopettajien ja opiskelijoiden kanssa. Tutustutaan käsityö- ja teknologiakasvatuksen uusimpaan tutkimustietoon erityisesti esi- ja alkuopetuksen näkökulmista. Kootaan omaa opettajaidentiteettiä vahvistava pedagoginen portfolio.
Käsityö- ja teknologiakasvatuksen opetuskokonaisuuden toteutus esi- ja alkuopetuksessa
- pienryhmäopiskelu
- pedagogiseen portfolioon liittyvät opintotehtävät
Erityiskasvatuksen osaamiskokonaisuuden opintoihin on erillinen haku. Lukuvuonna 2018-2019 järjestettäviin opintoihin on valittu opiskelijat keväällä 2018. Opintoihin valittujen opiskelijoiden tulee lisäksi ilmoittautua NettiOpsun kautta jokaiselle opintojaksolle erikseen.
Vaadittavat opintosuoritukset KASERIT1-jaksossa: aktiivinen osallistuminen, opintotehtävä ja kirjallisuustentti.
Erityiskasvatuksen osaamiskokonaisuuden opintoihin on erillinen haku. Lukuvuonna 2018-2019 järjestettäviin opintoihin on valittu opiskelijat keväällä 2018. Opintoihin valittujen opiskelijoiden tulee lisäksi ilmoittautua NettiOpsun kautta jokaiselle opintojaksolle erikseen.
Vaadittavat opintosuoritukset KASERIT3-jaksossa: aktiivinen osallistuminen ja kirjallinen työ.
Erityiskasvatuksen osaamiskokonaisuuden opintoihin on erillinen haku. Lukuvuonna 2018-2019 järjestettäviin opintoihin on valittu opiskelijat keväällä 2018. Opintoihin valittujen opiskelijoiden tulee lisäksi ilmoittautua NettiOpsun kautta jokaiselle opintojaksolle erikseen.
Vaadittavat opintosuoritukset KASERIT3-jaksossa: aktiivinen osallistuminen ja kirjallinen työ.
Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen ohjattuun opetukseen ja leikin ohjauksen projektin hyväksytty suorittaminen, joka sisältää projektin esittelyn, opiskelijan itsearvioinnin ja ryhmäarvioinnin. Tentitään luennot ja kirjallisuus.
Vaadittavat opintosuoritukset:
Osallistuminen opetukseen (sis.analyysit 18 t), harjoitukset ja ohjattu teoriaperustainen kokoava harjoitustyö opintojakson analyyseista.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
Jakson koko 5 op:n suoritukseen kuuluu luentojen lisäksi ohjeiskirjallisuuden suorittaminen. Kirjallisuuden voi suorittaa joko harjoitusryhmässä tai tenttimällä. Tenttimiseen saa ohjeet luennoilla. Harjoitusryhmään EI pidä ilmoittautua, jos aikoo suorittaa oheiskirjallisuuden tentillä.
Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat oheiskirjallisuuden tenttimällä.
Jakson koko 5 op:n suoritukseen kuuluu myös ohjeiskirjallisuuden suorittaminen. Sen voi suorittaa joko harjoitusryhmässä tai tenttimällä. Tenttimiseen saa ohjeet luennoilla. Harjoitusryhmään EI pidä ilmoittautua, jos aikoo suorittaa oheiskirjallisuuden tentillä.
Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat oheiskirjallisuuden tenttimällä.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain erillisen haun kautta opintokokonaisuuteen opinto-oikeuden saaneita opiskelijoita.
The lectures will be held in English. The written work required at the course can be accomplished either in English or in Finnish.
Five places will be reserved for the open university students.
The term “global” is everywhere, used by everybody for all kinds of different purposes. Yet, “global” only exists when we invoke it and we invoke it necessarily locally, from a certain place and point of view. We tend to think of the global in terms of the image of the earth, i.e. as a generative frame of unity within which local variations can be mapped. But, the seeming universality of the term “global” could be misleading: depending on where people are and what their interests might be, “global” could mean different things. Is the global truly as universal as the photograph of the earth from space would suggest? What are the politics of knowledge that have constructed the global, and continue to do so? What implications does this construction have for knowing and hearing the Global South or East, or alternative epistemologies? How should we think about temporality in the idea of the global? What can new postcolonial research tell us about the construction of “global,” and the “local” where this construction takes place? This unique course will probe these questions from a variety of disciplinary perspectives. For the first time students from three faculties in Tampere will have the opportunity to attend lectures by a series of leading, visiting lecturers from around the world probing the “global.” The course is organized by the Tampere Network for Global & Transnational Research (T-Global) network as part of the New Social Research (NSR) Program (https://research.uta.fi/t-global/2019-2/).
The entire course offering will be in English.
The course comprises at least five visiting lectures:
Master’s and doctoral seminars:12 April 9-12 and 23 May at 9-12 in Linna 6017
Doctoral workshop 24 May at 9-15 in Linna 5014
A limited number of seats are available for students at all levels in Tampere University faculties of Social Sciences (SOC), Education (EDU), and Management and Business (MAB). Seats will be allocated by faculty on a first-come, first-served basis by educational level: SOC (15 BA, 10 MA, 10 PhD), MAB (10 MA, 5 PhD), and EDU (5 BA, 5 MA, 5 PhD). Students are advised to register early.