Max 20 opiskelijaa
Ilmoittautuminen Nettiopsussa päättyy ke 5.9.2012.
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään 5.9.2012.
Max 15 opiskelijaa.
Edellytyksenä opintojaksolle osallistumiselle on aineopintojen kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät -kurssin suorittaminen.
Yksikön opiskelijat ilmoittautuvat graduryhmiin sähköisesti e-lomakkeella. Ilmoittautuminen alkaa ma 13.8.2012 ja päättyy pe 7.9.2012. Lomakkeella ilmoitetaan lyhyesti aihekaavailut ja niiden pohjalta rakennetaan temaattisesti mahdollisimman yhtenäiset ryhmät. Ryhmäjaoista ilmoitetaan yksikön kotisivuilla viimeistään pe 14.9. ja seminaarit alkavat aikaisintaan viikolla 38 (17.9. alkava viikko).
Ilmoittautuminen Nettiopsussa päättyy su 30.9.2012.
Ilmoittautuminen Nettiopsussa päättyy su 30.9.2012.
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään su 30.9.2012.
Max 16 opiskelijaa.
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään su 30.9.2012.
Max 16 opiskelijaa.
eettinen tutkimusteksti; teorian ja empirian vuoropuhelu; dokumentoinnista argumentaatioon; havainnollistamisen tehtävä tutkimustekstissä (mitä?, miten? miksi?); kvalitatiivisen tutkimustekstin ainutkertaisuus; tulosten ja tulkinnan esittäminen, johtopäätösten esittäminen yleisellä tasolla yhdessä teorian avulla yhteiskunnallis-kulttuurisessa kontekstissa ja kasvatustieteen katsannosta
Työskentelytapa:
opettajan alustukset/ryhmätyöt
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään 5.9.2012.
Max 16 opiskelijaa.
Opintojaksolla muodostetaan max. neljä lukupiiriä erikseen vahvistettavista aihepiireistä. Kussakin lukupiirissä voi olla 4-5 opiskelijaa (yht. max 20 opiskelijaa). Ryhmien työskentely käynnistyy yhteiskokoontumisella ja jokaiselle ryhmälle pidetään erilliset palautetilaisuudet (3 h).
The aim of the course is that the students will - familiarize with discourses of education and schooling in different historical and cultural contexts, related to transforming struggles about economical and political hegemony - engage in contemporary idea-historical debates and research about meanings and functions of education
Max 20 students.
Ilmoittautuminen Nettiopsussa päättyy su 30.9.2012.
Max 40 opiskelijaa
Ilmoittautuminen Nettiopsussa päättyy su 16.12.2012.
Luennolle ei ole ilmoittautumista.
Vaihtoehtoinen suoritustapa: kirjatentti yksikön yleisinä tenttipäivinä ja kesätenttipäivänä 14.6.
Opintojaksoa on myös mahdollista tenttiä sähköisenä tenttinä 17.5. asti. Tenttiminen on mahdollista myös kirja kerrallaan-periaatteella.
Kurssilla käsitellään kasvatusinstituutioiden kulttuuristen käytäntöjen ja tilojen tutkimista sekä etnografiaa erityisenä lähestymistapana instituutioiden tutkimukseen. Kurssi rakentuu kuudesta tapaamiskerrasta, jotka sisältävät alustuksia aiheeseen ja pienryhmätyöskentelyä. Luennoille valmistaudutaan lukemalla kurssimateriaalina olevat instituutioiden tutkimusta ja etnografista havainnointia ja analyysiä käsittelevät artikkelit. Kurssi sisältää myös pareittain tehtävän havainnointi- ja analyysitehtävän, jota käsitellään yhteisissä kokoontumisissa.
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään su 16.12.2012.
Max 16 opiskelijaa.
Luento-opetus 15 h, luentojen välissä lukemistehtäviä sekä havainnointi- ja analyysitehtäviä.
Kurssi on tarkoitettu erityisesti oman laadullisen aineiston analysoinnin kanssa kamppaileville. Kurssilla sovelletaan erilaisia analyysitapoja kurssilaisten omiin aineistoihin ja katsotaan mitä kaikkea analyysi voisi olla ja miten siitä selviää.
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään su 16.12.2012.
Max 16 opiskelijaa.
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään su 9.12.2012.
Max 16 opiskelijaa.
Kurssilla perehdytään laadullisen tutkimuksen eri vaiheisiin ja ratkaisuihin nk. eläytymismenetelmän kautta. Kurssi on tarkoitettu sekä eläytymismenetelmää omassa gradututkielmassaan käyttäville että vielä omia tutkimusmenetelmiään hakeville, laadullisesta tutkimuksesta kiinnostuneille opiskelijoille.
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään su 10.2.2013.
Max 16 opiskelijaa.
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään su 10.2.2013.
Max 20 students
Enrolment in NettiOpsu not later than on Sunday, 10th of February, 2013.