Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen, käytännön harjoitetyön suunnittelu, toteutus ja raportointi.
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojaksoon kuuluvat liikuntamuodot ovat yleisurheilu, lentopallo, luistelu ja motorinen oppiminen.
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Vaadittavat opintosuoritukset: osallistuminen opetukseen ja tentti/essee.
Vaadittavat opintosuoritukset:
Osallistuminen opetukseen, harjoitukset ja ohjattu teoriaperustainen kokoava harjoitustyö opintojakson analyyseista.
Vaadittavat opintosuoritukset: Osallistuminen opetukseen, ennakkotehtävät, harjoitukset ja ohjattu itsenäinen työskentely. Tentti/essee/opintopiiri. Teoriakirjallisuuteen perustuva ja äänitteitä sisältävä oppimispäiväkirja/ yhteenvetoraportti.
Sisältää ohjattua itsenäistä laboratoriotyöskentelyä.
Book exam in english for international students as a part of studies in Multicultural Study Programme in Education:
Independent study of reading the required literature and taking an examination on set study materials on general examination days of the School of Education. Please, note that you must sign up for the examination at least seven days before the exam by leaving a filled in and signed examination envelope in the white examination box at the School of Education (Virta building, 2rd floor, entrance hall)
General Examination dates on Fridays at 14-18
Autumn term 2015:
- 23.10., Virta-building 109
- 11.12., Virta-building 109
Spring term 2016:
- 15.1. Main building D10b
- 11.3. Main building D10b
- 13.5. Main building D10b
- 10.6., Main building D10b
Books:
Bray, M. & Adamson, B. & Mason. M. (eds.), Comparative Education Research. Springer. 2014. (Chapters 1, 4, 5, 7, 9 ja 15), available as ebook in Tamcat
Phillips, D. & Schweisfurth, M. 2008 and 2006 ,Comparative and International Education: an Introduction to Theory, Method and Practise. London: Continuum.
Novoa, A. & Yariv-Marshal, T. Comparative Research in Education: A Mode of Governance or a Historical Journey? World Yearbook of Education 2014, Taylor & Francis (can be found via the Nelli-portal).
Jones, P.W., Education and the World Order. Comparative Education 43 (3), 325-337. 2007. (can be found via the Nelli-portal, e-journals).
For international students an essay in english. Please, take a contact to teacher responsible in order to get instructions for essay.
The course is part of University of Tampere Summer School 2015.
Please see the teaching timetable and lecture rooms (PDF) at: http://www.uta.fi/admissions/summer_school/courses.html.
As a part of Multicultural Study Programme in Education (in English):
Book exam for international students as a part of studies in Multicultural Study Programme in Education. Independent study of reading the required literature and taking an examination on set study materials.
The students can take an electronic exam based on the literature (see below) from 1 October 2015 - 30 November 2015
and 11 January 2016 - 20 May 2016.
You can sign up for the exam in the Electronic exam service:
https://tenttis.uta.fi/login/index.php?lang=en_utf8
The students should read two books for the exam.
This book is obligatory for all:
Pitkänen, P. & Kalekin-Fishman, D. & Verma, G. (eds.) 2002. Education and Immigration: Settlement Policies and Current Challenges. RoutledgeFalmer.
In addition, the students should read for the exam either:
Räsänen, R. & San, J. (eds.) 2005. Conditions for Intercultural Learning and Co-operation. FERA.
or:
Jokikokko, K. 2010. Teachers' intercultural learning and competence. Acta Universitatis Ouluensis (114). http://herkules.oulu.fi/isbn9789514263705/isbn9789514263705.pdf
Examiner: Pauliina Alenius
Enrolment in NettiOpsu not later than on Friday 25.9.2014.
The course contains an introduction lecture after which students will study the topic independently in reading groups. Instructions for reading groups will be given at the lecture.
Content:
The course focuses on designing, implementing and evaluating the actions and strategies of “lifelong learning city” and acquiring understanding in how to develop inter-departmental and interdisciplinary cooperation. During the course, the various aspects of education, training and learning will be studied through the linking of human creativity, knowledge and innovation beyond bridging the learning in and out of the school environment.
The first and second sections of the course introduce the major concepts underlying the school improvement and learning community. The third and fourth sections of this course focus on student activities which will be to build case studies based on the web-based research and on-site visits. Students will work individually and in groups to build web-based and on-site case studies that show their societal and cultural perspectives on school improvement and learning community. The workshop periods will be used to work within the class to guide this activity. The instructor will help the students structure their activities and build and reflect these web-based case studies and on-site visits. The case studies will then be presented for the entire class to learn from the last section of the lesson.
Modes of Study: lecture and seminar, short essay
Short essay: max. 5 pages, font 12 points, including references based on the subthemes of the course. The student group chooses the topic freely.
Enrolment in NettiOpsu not later than on Sunday, 20th of September, 2015.
Max. 20 students
Content: This course focuses on what we might mean by diverse, democratic and ecologically sustainable communities in the context of a globalizing world. Students will examine the deeply embedded cultural roots of modern industrial societies currently causing great social and ecological harms. And they will analyze those social, cultural and economic values and practices in their own communities that could be revitalized and revalued to help strengthen solutions to these problems. We will explore together “pedagogies of responsibility” as we examine what educators’ role ought to be in this process
Modes of study: Lectures, discussions, reading, short essays, final presentations
Enrolment for the course ends September 24th.
The course is designed also for doctoral students. For detailed instructions about the course assignment, please contact Prof. Martusewicz.
The course focuses on institutional and developmental perspectives of Finnish early education and school system as part of the overall educational system and society. During the course, various researchers present their topical studies and results around the theme, and lead the students to discussions. Students will reflect their learning based on presentations, discussions and selected articles in a learning diary. The course can be conducted as an individual course, or jointly with KASMULTI2B / KASMULTI2C courses dealing with the practical observation to gain a maximum learning potential.
Modes of study: Lectures, group discussions, reflective learning diary
Enrolment in NettiOpsu for the course begins 16.9.2015.
Enrolment ends 14.10.2015.
Max 16 students
Five courses in basic studies in education can be taken as book exams. During the academic year the School of Education is organizing preparation groups for international students (max. 5 hours/course). As a teacher in these groups will be our university teacher Anna Wallin. In these groups students can get support and instructions for reading the material.
The book exams are organized as electronic exams. Read more about the electronic exam system at http://www.uta.fi/studies/webtools/electronic_exam/index.html
You can take part in the introductory meeting without enrollment.
Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen ja opintotehtävä.
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Opintojaksoon kuuluvat liikuntamuodot ovat telinevoimistelu, jalkapallo ja erityisliikunta.
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opetusajat löytyvät kasvatustieteiden yksikön nettisivuilta: http://www.uta.fi/edu/opiskelu/opetusohjelma.html
Vaadittavat opintosuoritukset: Osallistuminen opetukseen (harjoitukset), AV-materiaaliin pohjautuva kirjallinen työ ja ryhmätyönä tehtävä äänite.
Vaadittavat opintosuoritukset: Osallistuminen opetukseen, itsenäinen materiaalinkeruu, kirjallinen raportti.
Vaadittavat opintosuoritukset: Osallistuminen opetukseen, opetusharjoitukset, osaamisportfolio ja tentti/essee.
OPINTOJAKSO PERUTTU!
Contents:
During the course the students will get familiar with various different aspects related to social media. We will discuss:
How does social media transform the way we work and learn?
What is actually social media?
Why social media matters?
What are the pros and cons of using social media?
What kind of social media tools are available in the field of education?
Modes of Study:
Lectures, discussions and oral presentations
Max 16 students
Osallistuminen opetukseen ja esitykseen, oppimispäiväkirja ja itsenäinen työskentely.
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Opintojakso vain siihen erikseen hyväksytyille opiskelijoille.
Vaadittavat opintosuoritukset: osallistuminen opetukseen ja tentti/essee.
Avoimen yliopiston opiskelijoiden ilmoittautuminen alkaa 26.11.2015 klo 10 verkkolomakkeella. Kts. tarkemmin. Ilmoittautuminen päättyy 13.12.2015.
Vaadittavat opintosuoritukset:
Osallistuminen opetukseen, harjoitukset ja ohjattu teoriaperustainen kokoava harjoitustyö opintojakson analyyseista.
Avoimen yliopiston opiskelijoiden haku alkaa 26.11.2015 klo 10 verkkolomakkeella. Kts. tarkemmin. Ilmoittautuminen päättyy 13.12.2015.
Vaadittavat opintosuoritukset: Osallistuminen opetukseen, ja kirjallinen ja suullinen harjoitustyö puheen ja äänen tutkimukseen liittyvästä aiheesta.
OPINTOJAKSO PERUTTU!
Further information and enrollment: please contact Kirsi-Marja Varjokorpi (Kirsi-Marja.Varjokorpi@uta.fi) by 31 January 2016. See also Curricula Guide.
Content: The course focuses on underlying cultural, societal and economic factors behind practices of quality enhancement in education, training, and learning. During the course, we will scrutinize similar/or different changes in education and training, teaching and learning model, qualifications framework, competence(y)-based education policy and practice, by highlighting key actors related as well as important factors to affect the relations.
Modes of Study: lectures & seminars, short essay
Enrolment in NettiOpsu not later than on 28th of February, 2016.
Max 20 students
Ilmoittautuminen NettiOpsun kautta viimeistään su 17.1.2016. / Enrolment in NettiOpsu not later than on Sunday, 17th of January, 2016.
Enintään 20 opiskelijaa
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään su 14.2.2016. / Enrolment in NettiOpsu not later than on Sunday, 14th of February, 2016.
Max 25 students
Five courses in basic studies in education can be taken as book exams. During the academic year the School of Education is organizing preparation groups for international students (max. 5 hours/course). As a teacher in these groups will be our university teacher Pauliina Alenius. In these groups students can get support and instructions for reading the material.
The book exams are organized as electronic exams. Read more about the electronic exam system at http://www.uta.fi/studies/webtools/electronic_exam/index.html
You can take part in the introductory meeting without enrollment.
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään ke 6.1.2016.
Kurssille mahtuu enintään 8 opiskelijaa/ryhmä.
Osallistuminen luennolle ja Yrityskylässä tapahtuvaan koulutukseen ja ohjaamiseen.
Essee, jossa hyödynnetään Yrityskylä-ohjauksessa koettua teoreettiseen kehykseen ja valittuun opetussuunnitelmaan peilaten.
Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen, opintotehtävä ja observointitehtävä. Luentojen tilalla kirjatentti.
Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen ja kirjallinen työ.
Vaadittavat opintosuoritukset: Osallistuminen opetukseen, itsenäinen materiaalinkeruu, kirjallinen raportti.
Avoimen yliopiston opiskelijoiden ilmoittautuminen alkaa 26.12.2015 klo 10 verkkolomakkeella. Kts. tarkemmin. Ilmoittautuminen päättyy 14.2.2016.
Opintoihin otetaan 49 opiskelijaa. Valinta tapahtuu pääaineen opintopistemäärän perusteella. Ilmoittautuminen e-lomakkeella viimeistään 15.12.2015 osoitteessa:
Vaadittavat opintosuoritukset: osallistuminen opetukseen, tutoriaaliryhmätyöskentely, lopputyö ja päätösseminaari.