Opiskelija syventää käsitystään monialaisen ja moniammatillisen työn teoreettisista ja käytännöllisistä lähtökohdista ja toteutuksesta, oppii rinnakkaisammattien ja asiantuntijoiden ja sosiaalityön suhteista, asiakkaan asemasta monialaisessa työssä sekä yhteisen toiminnan perusteista, ehdoista ja tuloksista.
Opintojakso toteutetaan ongelmalähtöisen oppimisen (pbl) menetelmällä yhteistyössä TAYSin sosiaalityön kanssa. Opiskelu kurssilla koostuu ryhmän pbl-istunnoista (kahden viikon välein) sekä istuntojen välissä tapahtuvasta itsenäisestä työskentelystä. Itsenäinen työskentely sisältää perehtymistä oppimistehtävän mukaiseen tutkimuskirjallisuuteen (sis. myös omaa tiedonhakua), läsnäoloa oppimisteeman mukaan suunnitellusti TAYSissa kolme puoltapäivää sekä kirjallisen koosteen vastauksena oppimistehtävään. Omasta oppimisprosessista kirjoitetaan kurssin ajan sähköistä reflektiopäiväkirjaa. Kurssin lopuksi kirjoitetaan n. 5-7 liuskan kokoava oppimisreflektio. Kurssilla on käytössä moodle-alusta.
10.2.2013 mennessä e-lomakkeella
Arvioinnissa huomioidaan aktiivinen osallistuminen ryhmäistuntoihin, kurssinaikaisen reflektiopäiväkirjan kirjoittaminen, oppimistehtäviin tuotetut yksilökohtaiset vastaukset sekä lopputyönä jätettävä oppimisreflektio (50%).
Kevään 2013 kurssille otetaan 8 opiskelijaa. Valittavan opiskelijan tulee olla opinnoissaan maisteriopintojen vaiheessa (kaikki perus- ja aineopinnot sosiaalityössä suoritettu). Etusija annetaan niille opiskelijoille, jotka ovat opinnoissaan jo aiemmin tavalla tai toisella perehtyneet terveydenhuollon sosiaalityöhön ja ovat motivoituneet syventämään osaamistaan nimenomaan tällä alueella. Kurssille valinnasta ilmoitetaan opiskelijalle 15.2. 13 mennessä.