x !
Arkistoitu opetusohjelma 2018–2019
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
KATMAA16 Markkinoinnin kannattavuus ja taloudellisuus 5 op
Periodit
I Periodi II Periodi III Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Aineopinnot
Suoritettavien opintojaksojen kuvaukset opinto-oppaissa
Kauppatieteiden tutkinto-ohjelma
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Johtamiskorkeakoulu

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää, mitä markkinoinnin kannattavuus ja siihen läheisesti kytkeytyvät taloudellisen ohjauksen käsitteet tarkoittavat, ja hän osaa myös soveltaa niitä markkinointia koskevassa päätöksenteossa. Opiskelija osaa tarkastella markkinointia osana yrityksen tavoitteiden asetantaa tuloskortti-ajattelun pohjalta. Opiskelija ymmärtää panosten ja resurssien käytön asiakasarvojen suunnittelussa, toteutuksessa ja seurannassa.

Tutkinto-opiskelijoiden ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen Nettiopsussa on päättynyt

Opettajat

Mika Yrjölä, Vastaava opettaja
mika.yrjola[ät]tuni.fi

Opetus

7.3.2019 – 11.4.2019
Luento-opetus 20 tuntia
KATMAA16
To 7.3.2019 - 11.4.2019 viikoittain klo 9-12, Pinni ls B4113
Harjoitukset 20 tuntia
Harjoitukset
Ke 20.3.2019 klo 12-16, Linna ML 50

Arviointi

Numerolla 1-5.

Arviointiperusteet

Luennot, harjoitukset ja tentti

Oppimateriaalit

  1. Winston, W. L. (2014). Marketing analytics: data-driven techniques with Microsoft Excel. John Wiley & Sons
  2. Journal-artikkeleita ja ajankohtaismateriaaleja luennoitsijan osoituksen mukaan.

Lisätiedot

Suositeltu suoritusajankohta: 2. vuoden kevät.