Opintojakson suoritettuaan opiskelija kykenee tunnistamaan, arvioimaan ja soveltamaan markkinoinnin keskeisiä käsitteitä, osa-alueita ja sisältöjä. Lisäksi kurssilla kehitetään keskeisten asiantuntijaksi kasvua tukevien avaintaitojen kehittymistä, kuten kriittistä ajattelua, tiedon soveltamista sekä ryhmätyöskentely- ja viestintätaitoja verkossa.
Opintojaksossa perehdytään erilaisiin markkinoinnin lähestymistapoihin, toimintaympäristöön ja markkinoinnin kilpailukeinoihin. Opintojaksossa tunnistetaan keskeiset markkinoinnin muutokseen vaikuttavat tekijät.
Itsenäinen suorittaminen, harjoitustyö ja kirjallinen tentti
Kurssi on tarkoitettu kauppatieteitä valinnaisina opintoina opiskeleville opiskelijoille ja avoimen yliopiston opiskelijoille.
Kurssi suoritetaan itsenäisenä verkkokurssina Moodlessa. Uusi viikkoteema avautuu aina keskiviikkoisin (6 viikkoa), jolloin näkyviin tulevat kyseiseen teemaan kuuluva videoluento, luennoitsijan käyttämät luentomateriaalit, ajankohtaiset mediapoiminnat ja muu aineisto. Harjoitustyö palautetaan Moodlessa ja lopputentti suoritetaan sähköisessä tenttijärjestelmässä.
Teemat avautuvat III-periodin ajan ja kurssin tentti avataan sähköisessä tenttipalvelussa 28.2. Kurssi on kuitenkin mahdollista suorittaa myös hitaammassa tahdissa III–IV-periodien ajan, sillä kurssin tentti tenttipalvelussa tentittävänä toukokuun 2019 loppuun saakka.
TaY:n tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat tälle kurssille NettiOpsussa.