Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää yrityksen johtamisen kenttää keskeisen kirjallisuuden avulla. Opiskelija osaa arvioida ja analysoida ihmisten, organisaatioiden ja liiketoiminnan kehittämisen haasteita.
Kirjatentti
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Hamel, Gary (2007) Johtamisen tulevaisuus. Talentum.
2.Seeck, Hannele (2008/2012) Johtamisopit Suomessa. Gaudeamus.
3. E-aineistot eli seuraavat artikkelit:
a) Chung, B. G. & Schneider, B. (2002) Serving multiple masters: role conflict experienced by service employees. Journal of Services Marketing 16 (1), 70-87.
b) Flieβ, S. & Kleinaltenkamp, M. (2004) Blueprinting the service company. Managing service processes efficiently. Journal of Business Research 57, 392-404.
c) Fortado, B. & Fadil, P. 2012. The four faces of organizational culture. Competitiveness Review: An International Business Journal 22 (4), 283-298.
d) Graf, A. (2007) Changing roles of customers: consequences for HRM. International Journal of Service Industry Management 18 (5), 491-509.
Artikkelit löytyvät Tampereen yliopiston kirjaston sähköisestä artikkelitietokannasta. Kurssin Moodle-avain on: KATJOA14.
Kurssi suoritetaan sähköisenä tenttinä.Ei erillistä ilmoittautumista kurssille. Kevätlukukaudella 2014 sähköinen tentti on auki 18.1.-16.5.2014 välisenä aikana.
Ilmoittaudu tenttiin osoitteessa: https://tenttis.uta.fi