Opiskelija
- tuntee keskeiset opettajan ja kasvattajan työhön liittyvät kasvatuspsykologiset teoriat
- syventää ymmärrystään opetuksen ja oppimisen tutkimuksen keskeisestä käsitteistöstä ja ajankohtaisesta kansainvälisestä ja suomalaisesta tutkimuksesta
- osaa argumentoida kasvatuksellisia ilmiöitä kasvatuspsykologian teorioiden ja käsitteiden avulla
Ilmoittautuminen NettiOpsussa viimeistään su 25.10.2015.
Vaihtoehtoiset suoritustavat:
Kirjatentin tai laajan esseen kirjallisuus:
1. Bransford, J.D., Brown, A. L., & Cocking, R.R. (1999) How People Learn Brain, Mind, Experience, and School. Washington, D.C.: National academy press.
Kirjan voi ladata kokonaan kirjaston kautta tai suoraan: http://www.nap.edu/openbook.php?isbn=0309070368
2. Kolme artikkelia journalista: Teaching and Teacher Education tai lehdestä, jonka nimessä on yhtenä osana sana “teaching”
Valitse artikkelit oman kiinnostuksesi mukaan.
3. Kolme artikkelia journaleista, joissa tarkastellaan identiteettiä tai oppimista. Hae hakusanoilla “identity” tai “learning”.
Ilmoita artikkelien bibliografiset tiedot tentaattorille.
Enintään 25 opiskelijaa