Opintojakson suoritettuaan opiskelija kykenee tunnistamaan, arvioimaan ja soveltamaan markkinoinnin keskeisiä käsitteitä, osa-alueita ja sisältöjä. Lisäksi kurssilla kehitetään keskeisten asiantuntijaksi kasvua tukevien avaintaitojen kehittymistä, kuten kriittistä ajattelua, tiedon soveltamista, ryhmätyöskentely- ja viestintätaitoja.
Opintojaksolla perehdytään erilaisiin markkinoinnin lähestymistapoihin, toimintaympäristöihin ja keskeisiin kilpailukeinoihin. Lisäksi tutustutaan niihin tekijöihin, jotka vaikuttavat markkinoinnin muutokseen.
Luennot, harjoitustehtävä ja kirjallinen tentti.
Suositeltu suoritusajankohta: 1. vuoden syksy
Syksyn 2018 opintojakso on suunnattu Tampereen yliopiston johtamiskorkeakoulun opiskelijoille. Opintojakso toteutetaan myös verkko-opetuksena periodissa III.