Opinto-opas 2013-2014
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2013-2014

TTA-55020 Markkinointitutkimus, 4 op
Marketing Research

Lisätiedot

Opintojakso järjestetään varmuudella joka toinen vuosi. Lukuvuonna 2013-2014 opintojakso on tarkoitus järjestää.

Vastuuhenkilö

Seppo Laukkanen, Toni Mikkola

Opetus

Opetusmuoto P1 P2 P3 P4 Kesä Toteutuskerrat Luentoajat ja -paikat
Luennot
Harjoitukset
Harjoitustyöt
Seminaari
 20 h/per
 4 h/per
 20 h/per



+30 h/per



+30 h/per




 5 h/per




 
TTA-55020 2013-01  

Suoritusvaatimukset

Hyväksytysti suoritettu harjoitustyö.

Osaamistavoitteet

Opintojakson käytyään opiskelija ymmärtää markkinointutkimuksen merkityksen ja käytön päätöksenteossa sekä tuntee prosessin tärkeimmät vaiheet. Opiskelija kykenee suunnittelemaan ja toteuttamaan markkinatutkimuksen. Markkinointitutkimuksella tarkoitetaan tässä yhteydessä kaikkia niitä systemaattisia menetelmiä, joilla kerätään tietoa yrityksen toimintaympäristöstä.

Sisältö

Sisältö Ydinsisältö Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Markkinointitutkimuksen käyttö ja merkitys yrityksen päätöksenteossa     
2. Markkinatutkimusprosessi ja eteneminen  Tunnistaa prosessin kriittiset vaiheet   
3. Markkinatutkimuksessa tehtävien valintojen perusteet  Jonkin menetelmän soveltaminen käytännön ongelmatilanteeseen   
4. Ymmärtää kysymiseen liittyvät vaikeudet ja ongelmat  Jonkin kyselymenetelmän soveltaminen käytännön ongelmatilanteeseen   

Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi

Opintojakson arviointi perustuu ryhmätyönä tehtävän harjoitustyön onnistumiseen. Kriteereinä toimivat: toimeksiantajan tyytyväisyys, prosessin toimivuus, kommunikointi työn ohjaajan kanssa ja työn loppuraportti.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Kirja   Hyvä raportti   Aaltonen, Korsman, Laukkanen         Ei    Suomi  
Opintomoniste           Jaetaan avausluennolla.   Ei    Suomi  

Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TTA-52020 B2B-Markkinointi Pakollinen   1
TTA-52010 Markkinointi Pakollinen    

1 . Vaihtoehtoisena esitietona poistuneet opintojaksot "TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi" ja "TETA-2306 Business Market Management"

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)



Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TETA-5310 Markkinointitutkimus, 4 op +
TTA-55020 Markkinointitutkimus, 4 op
TTA-55066 Marketing Intelligence, 3 op  
TTA-55020 Markkinointitutkimus, 4 op TETA-5310 Markkinointitutkimus, 4 op  

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

Toteutus Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
TTA-55020 2013-01   Luennot
Harjoitukset
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 30 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 70 %  

Viimeksi muokattu21.02.2013