Opinto-opas 2013-2014
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2013-2014

TTA-52020 B2B-Markkinointi, 4 op
Business Market Management

Vastuuhenkilö

Tommi Mahlamäki

Opetus

Opetusmuoto P1 P2 P3 P4 Kesä Toteutuskerrat Luentoajat ja -paikat
Luennot

 

 

 
 3 h/vko

 
TTA-52020 2013-01 Tiistai 14 - 17, K1704

Suoritusvaatimukset

Hyväksytysti suoritettu tentti.

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on perehdyttää opiskelija teollisten tuotteiden markkinoinnin peruskäsitteisiin ja menetelmiin. Kurssin jälkeen opiskelija osaa analysoida ja arvioida asiakasarvon luomista, tuottamista ja toimittamista. Lisäksi opiskelija on tutustunut teollisten tuotteiden liiketoimintaprosesseihin.

Sisältö

Sisältö Ydinsisältö Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Teollisten tuotteiden markkinoinnin perusteet.  Selittää asiakasarvon määritelmä ja luokitella tuotteet teollisten tuotteiden markkinoilla. Analysoida arvontuottamista, asiakassuhteita ja verkostoja globaalissa liiketoiminnassa.  Korostaa asiakasarvon merkitystä teollisten tuotteiden markkinoilla. 
2. Asiakkaan kokeman arvon ymmärtäminen.  Teollisten tuotteiden markkinoiden segmentointi, markkinatiedon hankkiminen ja hyödyntäminen, yritykset asiakkaina, markkinointitutkimukset, kilpailija-analyysi, asiakaspalaute, markkinointistrategian luominen.   
3. Arvon luominen asiakkaalle.  Tuotteistaminen, mukautuvan markkinatarjooman luominen, arvolähtöinen hinnoittelu, globaalin tarjooman hallinta, uuden tarjooman lanseeraus, markkinointikanavan hallinta.   
4. Arvon toimittaminen asiakkaalle.  Asiakassuhteiden luominen, asiakassuhteiden ylläpito, yhteistyö markkinointikanavan kanssa.   

Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi

Opiskelijan tulee hallita teollisten tuotteiden markkinoinnin perusteet, hahmottaa erot kulutushyödemarkkinointiin sekä ymmärtää koko markkinointiprosessin toiminta.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Kirja   Business Market Management - Understanding, Creating and Delivering Value, 3.painos   Anderson, Narus ja Narayandas   978-0-13-208996-3       Kyllä    Englanti  

Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TTA-52010 Markkinointi Suositeltava    

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)



Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TTA-52020 B2B-Markkinointi, 4 op TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi, 4 op  

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

Toteutus Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
TTA-52020 2013-01 TTA-52020 B2B-Markkinointi, Kevät 2014   Luennot
   
Lähiopetus: 30 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 70 %  

Viimeksi muokattu09.03.2014