Opinto-opas 2009-2010
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2009-2010

TETA-5310 Markkinointitutkimus, 4 op
Marketing Research

Vastuuhenkilö

Tommi Mahlamäki, Seppo Laukkanen, Toni Mikkola

Toteutuskerrat

  Luentoajat ja -paikat Kohderyhmä, jolle suositellaan
Toteutus 1


Per 1 :
Perjantai 9 - 15, F KAPPELISALI
Per 5 :
Keskiviikko 9 - 12, K2307A

 
 


Suoritusvaatimukset

Hyväksytysti suoritettu harjoitustyö

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on oppia markkinatutkimuksen merkitys ja käyttö yrityksen päätöksenteossa. Toisena tavoitteena on sisäistää markkinatutkimusprosessi ja erityisesti sen tärkeimmät vaiheet.

Sisältö

Sisältö Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Markkinatutkimuksen käyttö ja merkitys yrityksen päätöksenteossa     
2. Markkinatutkimusprosessi ja eteneminen  Tunnistaa prosessin kriittiset vaiheet   
3. Markkinatutkimuksessa tehtävien valintojen perusteet  Jonkin menetelmän soveltaminen käytännön ongelmatilanteeseen   
4. Ymmärtää kysymiseen liittyvät vaikeudet ja ongelmat  Jonkin kyselymenetelmän soveltaminen käytännön ongelmatilanteeseen   


Opintojakson arvostelu

Opintojakson arviointi perustuu ryhmätyönä tehtävän harjoitustyön onnistumiseen. Kriteereinä toimivat: toimeksiantajan tyytyväisyys, prosessin toimivuus, kommunikointi työn ohjaajan kanssa ja työn loppuraportti.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Kirja   Hyvä raportti   Aaltonen, Korsman, Laukkanen            Suomi  
Opintomoniste           Jaetaan avausluennolla.      Suomi  


Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TETA-1300 Markkinointi Pakollinen    
TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi Pakollinen    

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TETA-5310 Markkinointitutkimus, 4 op 2905020 Markkinatutkimus ja markkinoinnin suunnittelu, 3 ov  

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

  Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
Toteutus 1   Luennot
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 0 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 0 %  


Viimeksi muokattu25.06.2009
MuokkaajaToni Mikkola