Opinto-opas 2009-2010
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2009-2010

TETA-1300 Markkinointi, 4 op
Marketing Management

Vastuuhenkilö

Tommi Mahlamäki

Toteutuskerrat

  Luentoajat ja -paikat Kohderyhmä, jolle suositellaan
Toteutus 1


Per 2
(26.10.2009 - 02.02.2010) :
Torstai 12 - 14, F ISO SALI
Per 2, 3
(26.10.2009 - 02.02.2010) :
Tiistai 14 - 16, F ISO SALI
Per 3
(26.10.2009 - 02.02.2010) :
Torstai 12 - 14, K1703

 
2. vuosikurssi
3.-n. vuosikurssi
DI-Opiskelijat
Kandiopiskelijat  
Toteutus 2


Per 5
(31.05.2010 - 22.06.2010) :
Maanantai 11 - 16, K1704
Per Kesä
(31.05.2010 - 22.06.2010) :
Torstai 11 - 16, K1704
Perjantai 11 - 16, K1704
Tiistai 11 - 16, K1704
Keskiviikko 11 - 16, K1704
Torstai 11 - 16, K1702

 
DI-Opiskelijat
Kandiopiskelijat  


Suoritusvaatimukset

Hyväksytysti suoritettu tentti. Vapaaehtoinen harjoitustyö.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Osaamistavoitteet

Opetuksen tavoitteena on perehdyttää opiskelija markkinoinnin peruskäsitteisiin ja menetelmiin. Tavoitteena on myös auttaa opiskelijaa ymmärtämään markkinoinnin merkitys tärkeänä osana yrityksen liiketoimintaa.

Sisältö

Sisältö Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Perusteoriat, määritykset, asiakaslähtöisyys, kokonaisvaltaisuus      
2. Asiakaslähtöisyyden tärkeys, markkinoiden segmentointi, tuotteen differointi ja asemointi, tuotekehitys  Sisäinen markkinointi, asiakaspalautteen kerääminen, asiakasrajapinnan hallinta jne.   
3. Kulutushyödykemarkkinat, tuotantohyödykemarkkinat  Yleinen toimintaympäristö, kilpailijat, yhteiskunta, yhteistyökumppanit   
4. Markkinointikanavat, markkinointiviestintä, tuotteen hinnoittelu, tuoteratkaisut, brandit, markkinointitutkimukset  Markkinointiviestinnän alaluokat, täydentävät tuotepäätökset, markkinointitutkimusten yleisimmät menetelmät   


Opintojakson arvostelu

Opiskelijan tulee hallita markkinoinnin perustermistö, perusteorioita sekä yleisimpiä menetelmiä.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Osasuoritukset:

Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Kirja   Marketing Management   Philip Kotler, Kevin Keller   0-13-145757-8     12. painos      Englanti  


Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet Pakollinen    

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TETA-1300 Markkinointi, 4 op 2905011 Markkinointi, 3 ov  
TETA-1300 Markkinointi, 4 op TETA-1306 Marketing Management, 4 op Vastaavuus 1 = 1  

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

  Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
Toteutus 1   Luennot
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 0 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 0 %  
Toteutus 2 TETA-1300 Markkinointi        


Viimeksi muokattu19.05.2009
MuokkaajaAnne Jussila