Raisa Aromaa: Henkilöstö- ja työhyvinvointiasiantuntijan koulutusohjelmassa tarve ja tekijä kohtaavat

Julkaistu 27.6.2019
,
päivitetty 19.12.2023
Koulutus mahdollisti minulle ammatin vaihtamisen erittäin ketterästi ja samalla antoi hyvät eväät uudelle uralle, ja toi varmuutta lähteä tekemään konkreettista työtä henkilöstöalan tehtävissä. Koin että kohdallamme kohtasivat nyt tarve ja tekijä, hakuprosessissa huolellisesti tehty kartoitus ja mätsäys menivät todella nappiin. Toivon että organisaatiot ja koulutettavat avaavat rohkeasti haussa sitä mitä aidosti ovat, se johtaa onnistumisiin.
Raisa Aromaa

Raisa Aromaa osallistui koulutukseemme 2017-2018 ja suoritti koulutukseen liittyvän työssäoppimisjakson tamperelaisessa Intopalo Oy:ssä.

Intressit kohtasivat loistavasti, ja Aromaa jäi taloon vastaamaan rekrytointiprosessista, jossa riittää työtä kasvavassa yrityksessä.

Intopalo on vuonna 2012 perustettu tamperelainen teollisen internetin ratkaisuihin ja digitalisaatioon keskittynyt ohjelmistoyritys. Yritys myös kouluttaa muita johtajia ketterämpään toiminnan organisointiin.

Lisäksi kurssitovereista muodostuneella tukiverkolla oli merkittävä rooli onnistuneessa kokemuksessa. Itselleni KeKo oli kaksi kärpästä yhdellä iskulla: sain ensinnäkin koulutusta alasta ja toisaalta pääsin harjoittelussa antamaan työnäytteen isäntäorganisaatiossa, minkä jälkeen oli helpompi todeta sovimmeko yhteen.

Intopalon kaltainen moderni organisaatio tarjoaa työhyvinvoinnin johtamiseen ja toteuttamiseen herkullisen ympäristön. Balanssin löytäminen itse- tai parviohjautuvuuden ja tarvittavan tuen välillä ei ole varsinaisesti helppoa. Koen työmme äärimmäisen tärkeäksi, palkitsevaksi ja innostavaksi.

Tehtävät Intopalolla ovat olleet monipuolisia

HR- ja hyvinvointityö, jota olen päässyt Intopalossa tekemään, sekä harjoittelussa koulutuksen aikana, että nyt jatkumona työsuhteessa, on ollut hyvin monipuolista. Olen päässyt hoitamaan päivittäistä rekrytoinnin koordinointia, viestintää ja haastatteluja, tekemään rekrymarkkinointia, auttamaan työsuhteen elinkaareen liittyvissä asioissa, sekä kehittämään yrityksen käytäntöjä, toimintatapoja ja kulttuuria.

Intopalon lupaus siitä että työntekijä saa kasvaa, on todellakin toteutunut ja HR-työn kiinnostavuus on ylittänyt odotukseni. Tunnen pääseväni toteuttamaan missiotani hyvinvoinnin edesauttamisessa, niin yksilö- kuin organisaatiotasolla.

Järjestelyt toimivat ja aiheet olivat kattavia

Koulutus ja harjoittelu olivat hyvin järjestettyjä, aiheet kattavia ja niistä pystyi valitsemaan itselleen merkityksellisiä kulmia ja polkuja, joita seurata tarkemmin. Omat kouluttajat ja eri aihealueiden asiantuntijavierailijat olivat erinomaisia. Koin että kohdallamme kohtasivat nyt tarve ja tekijä, hakuprosessissa huolellisesti tehty kartoitus ja mätsäys menivät todella nappiin. Toivon että organisaatiot ja koulutettavat avaavat rohkeasti haussa sitä mitä aidosti ovat, se johtaa onnistumisiin.