Koulutusta tutkijaprofiileista ja tutkijanarvioinnista maaliskuussa 2024

Julkaistu 6.3.2024
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvituskuva.
Tutkija, ovatko tietosi ajan tasalla tutkijaprofiileissa, kuten ORCIDissa, Scopus Author Identifierissa ja Tiedejatutkimus.fi-portaalin Tutkijan tiedoissa? Tietojen tarkistaminen ja ylläpitäminen kannattaa, koska näistä palveluista kerätään tietopohjaa tutkijanarvioinnille.

Kirjaston järjestämässä koulutuksessa käymme läpi muutamia tiedeyhteisössä käytössä olevia tutkijatunnisteita ja -profiileja. Tutkijatunnisteiden avulla tutkija voi varmistaa, että hänen tieteellinen toimintansa liitetään oikeaan henkilöön. Lisäksi profiilien ajantasaisuus parantaa tutkimustuotosten näkyvyyttä.

Koulutuksessa avaamme myös vastuullisen tutkijanarvioinnin perusteita, koska erilaisissa arvioinneissa hyödynnetään tutkijaprofiileihin kerättyä dataa. Arviointia tehdään mm. rahoitushakemusten ja rekrytointien yhteydessä.

Tutkijaprofiilit tutkijan näkyvyyden edistäjinä ja tutkijanarvioinnin perusteet -koulutus:

• pe 15.3.2024 klo 9.00–10.00 (suomeksi)
  • ti 19.3.2024 klo 15.00–16.00 (englanniksi)

Toteutukset ovat samansisältöiset. Kouluttajina toimivat kirjaston avoimen tieteen asiantuntijat. Koulutukset järjestetään Zoomissa, eikä niitä tallenneta. Löydät osallistumislinkin Zoomiin intran henkilöstökoulutuskalenterista.

Lisätietoa: lib.metrics [at] tuni.fi