Kokemuksia korona-ajan koulutuksesta

10 heinä 2020

Tampereen korkeakouluyhteisössä siirryttiin keväällä 2020 etäopetukseen yhtä aikaa muiden Suomen korkeakoulujen kanssa. Tilanne oli poikkeuksellinen ja ennen kokematon. TAMKilaiset Hanna Teräs ja Marko Teräs kokosivat opettajien kokemuksia Tampereen ammattikorkeakoulussa etäopetukseen siirtymisestä. Hanna Teräs on ammatillisessa opettajakorkeakoulussa digitaalisten oppimisympäristöjen yliopettaja ja johtaa valtakunnallista APOA-oppimisanalytiikkahanketta ja Marko Teräs toimii ammatillisen opettajakorkeakoulun Moninaistuvat oppimisympäristöt -tiiminvetäjänä ja johtaa Critical Applied Research of Digitalization in Education (CARDE) -tutkimusryhmää.

Uunituore raportti Covid-19 ja ammattikorkeakoulu – etäopetukseen hyppääminen ja sen vaikutuksia opetukseen ja oppimiseen nyt ja tulevaisuudessa julkaistiin TAMKin julkaisusarjassa kesäkuussa 2020. Julkaisu sisältää pohdintaa koulutuksen digitalisaatiosta sekä opettajien autenttisia kokemuksia poikkeusajan etäopetuksesta.

Julkaisu on vapaasti ladattavissa osoitteesta: https://www.tamk.fi/web/tamk/-/covid-19-ja-ammattikorkeakoulu-etaopetukseen-hyppaaminen

Toim. Hanna Teräs ja Marko Teräs
Tampereen ammattikorkeakoulun julkaisuja