NimiTyyppiKuvaus
Liikuntaneuvonta Liikuntaneuvonta sisältää henkilökohtaisen tapaamisen SportUnin liikuntaneuvojan kanssa joko etänä tai kasvotusten. Jos haluat tapaamisen etänä, ota varauksesi jälkeen yhteyttä liikuntaneuvojaan.

Lisätietoa liikuntaneuvonnasta
Squat LS Lihaskunto Jalat hereille! Tunnilla keskitytään yksinkertaisin liikkein harjoittamaan alavartaloa, erityisesti jalka- ja pakaralihaksia. Lopuksi lyhyet palauttavat venytykset. Tunnilla voi tehdä liikkeet oman kunnon mukaan, mutta haastettakin tarjotaan.
Koreografia: ei ole

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.
Sixpack LS Lihaskunto Voimaa keskivartaloon!
Tunnilla keskitytään yksinkertaisin liikkein harjoittamaan keskivartalon lihaksia: vatsaa, selkää ja kylkien lihaksia. Lopuksi lyhyet palauttavat venytykset. Tunnilla voi tehdä liikkeet oman kunnon mukaan, mutta haastettakin tarjotaan.
Koreografia: ei ole


Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.
Intervallispin Aerobinen Testaa rajojasi! Intervallispin on raskas sisäpyöräilytunti, jossa kuormittavat työjaksot ja palautukset vuorottelevat. Tunnilla poljetaan pääasiassa vauhtikestävyysalueella, ajoittain syke nousee maksimikestävyysalueelle. Tuntia ei suositella aloittelijoiden ensimmäiseksi tunniksi. Tunnin alusta käytetään 10 min pyörien siirtoon ja asetusten laittoon, tämän jälkeen poljetaan 45 min.
Koreografia: ei ole
Kiinteytys* (hlöstö) Lihaskunto *Vain henkilökunnalle*
Lämmitellään koreografialtaan helpoin askelsarjoin ja lisäksi tehdään lihaskuntoliikkeitä koko kropalle välineillä ja ilman. Lopuksi venyttelyt.
Koreografia: helppo
Kiinteytys Lihaskunto Back to basics! Lämmitellään koreografialtaan helpoin askelsarjoin ja lisäksi tehdään lihaskuntoliikkeitä koko kropalle välineillä ja ilman. Lopuksi venyttelyt.
Koreografia: helppo/keskitaso

Pump! Lihaskunto Lihasvoimaa! Lihaskuntotunti levytangolla ja käsipainoilla mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Yksinkertaisilla, mutta tehokkailla liikkeillä keskitytään lihaskestävyyden parantamiseen. Lyhyen lämmittelyn jälkeen noin 40 minuutin lihaskunto-osuus ja lopuksi palauttavat venyttelyt.
Koreografia: ei ole
Squat Lihaskunto Jalat hereille! Tunnilla keskitytään yksinkertaisin liikkein harjoittamaan alavartaloa, erityisesti jalka- ja pakaralihaksia. Lopuksi lyhyet palauttavat venytykset. Tunnilla voi tehdä liikkeet oman kunnon mukaan, mutta haastettakin tarjotaan.
Koreografia: ei ole
Pushup Lihaskunto Yläkroppa töihin! Tunnilla keskitytään yksinkertaisin liikkein työstämään rintaa, yläselkää, olkapäitä, hartioita ja käsien lihaksia. Lopuksi lyhyet palauttavat venytykset. Tunnilla voi tehdä liikkeet oman kunnon mukaan, mutta haastettakin tarjotaan.
Koreografia: ei ole
Sixpack Lihaskunto Voimaa keskivartaloon!
Tunnilla keskitytään yksinkertaisin liikkein harjoittamaan keskivartalon lihaksia: vatsaa, selkää ja kylkien lihaksia. Lopuksi lyhyet palauttavat venytykset. Tunnilla voi tehdä liikkeet oman kunnon mukaan, mutta haastettakin tarjotaan.
Koreografia: ei ole
Venyttely* Kehonhuolto Palaudu ja vetreydy! Venyttely on tärkeä osa lihashuoltoa parantaen liikkuvuutta ja aineenvaihduntaa. Tunti sisältää rentouttavaa venyttelyä, jonka päätavoitteena on hyvä olo. Ota mukaan lämmintä vaatetusta. 60 min venyttelyssä lyhyt, kehoa lämmittelevä osio. 30 min venyttely ei sisällä alkulämmittelyä, joten lämmittelethän itse etukäteen.
Koreografia: ei ole

Spin Aerobinen Spin-tunti on peruskestävyyttä kehittävä sisäpyöräilytunti, jossa rauhalliset työ- ja palautusjaksot vuorottelevat. Tunti sopii sekä aloittelijoille että kovakuntoisille polkijoille. Tunnin alusta käytetään 10 min pyörien siirtoon ja asetusten säätöön, tämän jälkeen poljetaan 45 min.
Koreografia: ei ole
Kiinteytys* (hlöstö) LS Lihaskunto *Vain henkilökunnalle*
Lämmitellään koreografialtaan helpoin askelsarjoin ja lisäksi tehdään lihaskuntoliikkeitä koko kropalle välineillä ja ilman. Lopuksi venyttelyt.
Koreografia: helppo

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.

Huom! Tunti alkaa aina klo 16.20 ja päättyy klo 17.15.
Pump! LS Lihaskunto Lihasvoimaa! Lihaskuntotunti levytangolla ja käsipainoilla mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Yksinkertaisilla, mutta tehokkailla liikkeillä keskitytään lihaskestävyyden parantamiseen. Lyhyen lämmittelyn jälkeen noin 40 minuutin lihaskunto-osuus ja lopuksi palauttavat venyttelyt.
Koreografia: ei ole


Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.
Pilates LS Kehonhuolto Ryhtiä syvillä lihaksilla! Pilateksessa harjoitetaan kehon syviä lihaksia, lisätään koordinaatiokykyä, parannetaan ryhtiä ja nivelten liikkuvuutta. Keskeistä harjoittelussa on oikea hengitys- ja suoritustekniikka. Harjoitteissa keskitytään alkeistason liikkeisiin. Tunneilla on suositeltavaa olla ilman kenkiä.
Koreografia: ei ole

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.
RVP LS Lihaskunto Jalat vahvoiksi, vatsa timmiksi ja peppu piukaksi! Tunnilla lämmitellään helpolla askelsarjalla, jonka jälkeen treenataan erityisesti reisien, pakaroiden ja keskivartalon lihaksia. Tehokkuutta lisätään yhdistämällä lihaskuntoliikkeiden väliin erilaisia sykkeennosto-osuuksia. Tunnin lopussa lyhyet venytykset.
Koreografia: helppo

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.
Jooga* LS Kehonhuolto Rentouttava joogatunti, jossa käytetään metodeja Vinyasa- sekä Yin-joogasta. Tunti rakentuu Vinyasa-joogan ominaisista pehmeistä, toisiinsa kytketyistä liikesarjoista yhdistettynä sisään- ja uloshengitykseen. Tunnilla käydään myös läpi Yin-joogalle ominaisia pitkäkestoisia, staattisia, erityisesti alaraajoja avaavia venytysasentoja. Tämä tunti on lempeä tapa kehittää kehon voimaa sekä liikkuvuutta. Suosittelemme myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.
Niska-selkä* Kehonhuolto Jumppaa jumit pois! Lihaksia huoltava tunti, missä keskitytään niskan, hartioiden ja selän hyvinvointiin. Lämmittelyssä avaavia, huoltavia ja rentouttavia liikkeitä. Lihaskuntoa harjoitetaan kevyin liikkein erilaisia välineitä hyödyntäen. Lopussa rentouttava venyttely. Tuntia suositellaan myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole

FuncTr Lihaskunto Kokonaisvaltaista ja monipuolista tehotreeniä! Lyhyen alkulämmittelyn jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä kehon omalla painolla ja välineiden kanssa. Liikkeet tehdään omaan tahtiin, joten tunti sopii kaikenkuntoisille. Loppuun lyhyet venyttelyt.
Koreografia: ei ole

Combat Aerobinen Combat-tunnilta energiaa! Kamppailulajeihin perustuva 30-40 min aerobinen osuus sisältää yksinkertaisia ja tehokkaita isku- ja potkusarjoja. Lopuksi voimaa harjoitetaan lihaskuntoliikkeiden avulla ennen lyhyitä venyttelyjä. 30 minuutin tunnissa ei ole lihaskunto-osuutta.
Koreografia: keskitaso

Pilates Kehonhuolto Ryhtiä syvillä lihaksilla! Pilateksessa harjoitetaan kehon syviä lihaksia, lisätään koordinaatiokykyä, parannetaan ryhtiä ja nivelten liikkuvuutta. Keskeistä harjoittelussa on oikea hengitys- ja suoritustekniikka. Harjoitteissa keskitytään alkeistason liikkeisiin. Tunneilla on suositeltavaa olla ilman kenkiä.
Koreografia: ei ole
Zumba® Aerobinen Shake it! Zumba® on tanssitunti, jossa korostuu liikunnan ilo ja tanssityylien monipuolisuus. Zumbassa yhdistetään helppoja tanssiaskelia vuoroin nopeaan ja hitaaseen lattarirytmiin sykettä kohottaen ja laskien. Zumba sopii erinomaisesti erilaisista tanssityyleistä kiinnostuneille tanssitaustaa katsomatta.
Koreografia: helppo

Aerobic Aerobinen Hikeä ja vauhtia! Tunti on suunnattu jo jonkin verran jumpissa käyneelle, vauhdikasta menoa hakevalle liikkujalle. Aerobisessa osuudessa rakennetaan liikkuva koreografinen sarja, joka sisältää hyppyjä, käännöksiä ja erilaisia rytmityksiä. Tunnin lopuksi vatsalihakset ja venyttelyt.
Koreografia: keskitaso
Xtreme Aerobinen Sykettä treeniin! Xtremetunti koostuu intervallitreeneistä, jotka ovat tehokkaita koko kehoa rasittavia harjoituksia. Alkulämmittelyn jälkeen vuorottelevat yksinkertaisin liikkein tehdyt raskaat sykkeennostot ja lihaskunto-osiot. Tunnin lopussa palauttavat venyttelyt.
Koreografia: ei ole

Putkirullaus* Kehonhuolto Putkirullaus perustuu sidekudoksen hierontaan ja dynaamiseen liikuttamiseen. Putkirullaus parantaa liikkuvuutta ja vähentää sekä ehkäisee kehon kiputiloja hoitamalla triggerpisteitä. Tunnilla rullaukseen yhdistellään myös erilaisia dynaamisia venyttelyjä. Tuntia suositellaan myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole
Dancemix Aerobinen Hauska tanssitunti täynnä vauhtia ja tehoa! Tunnilla yhdistellään erilaisia tanssityylejä koreografioiden avulla.
Koreografia: keskitaso
RVP Lihaskunto Jalat vahvoiksi, vatsa timmiksi ja peppu piukaksi! Lämmitellään helpolla askelsarjalla, jonka jälkeen treenataan erityisesti reisien, pakaroiden ja keskivartalon lihaksia. Tehokkuutta lisätään yhdistämällä lihaskuntoliikkeiden väliin erilaisia sykkeennosto-osuuksia. Tunnin lopussa lyhyet venytykset.
Koreografia: helppo
Puntti Lihaskunto Lihasvoimaa! Lihaskuntotunti käsipainoilla tai voimatangoilla mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Yksinkertaisilla, mutta tehokkailla liikkeillä keskitytään lihaskestävyyden parantamiseen. Lyhyen lämmittelyn jälkeen noin 40 minuutin lihaskunto-osuus ja lopuksi palauttavat venyttelyt.
Koreografia: ei ole
Jooga* Kehonhuolto Rentouttava joogatunti, jossa käytetään metodeja Vinyasa- sekä Yin-joogasta. Tunti rakentuu Vinyasa-joogan ominaisista pehmeistä, toisiinsa kytketyistä liikesarjoista yhdistettynä sisään- ja uloshengitykseen. Tunnilla käydään myös läpi Yin-joogalle ominaisia pitkäkestoisia, staattisia, erityisesti alaraajoja avaavia venytysasentoja. Tämä tunti on lempeä tapa kehittää kehon voimaa sekä liikkuvuutta. Suosittelemme myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole


Circuit* Lihaskunto Simppeli ja tehokas koko kropan treeni! Helpon alkulämmittelyn jälkeen tehdään kiertoharjoittelua, jossa vuorottelevat lihaskunto- ja sykkeennostoliikkeet. Liikkeet suoritetaan omaan tahtiin ja niitä voi soveltaa, joten harjoitus soveltuu kaiken kuntoisille. Kierrosten välissä palauttelut ja tunnin lopuksi venyttelyt. Tuntia suositellaan myös aloittelijoille.
Koreografia: helppo
Flow jooga Kehonhuolto Virtaava hengityksen tahtiin etenevä joogaharjoitus, joka kehittää liikkuvuutta, voimaa ja tasapainoa. Tunnin sisältö ja tehtävät liikesarjat vaihtelevat. Tunti alkaa alkukeskittymisellä, jonka jälkeen edetään lämmittävien asanoiden kautta dynaamisempiin Flow-sarjoihin. Tunti päättyy loppurentoutukseen. Harjoitteet tehdään aina omaa kehoa kuunnellen ja tunti sopii sekä aloittelijoille että jo pidempään jooganneille.
Koreografia: ei ole
Box&Body Lihaskunto Nyrkkeillen lihaskuntoa! Box&Body tunnilla lämmitellään noin 20min yksinkertaisin ja tehokkain isku- ja potkusarjoin. Lihaskunto-osuudessa tehdään liikkeitä kokonaisvaltaisesti huomioiden koko keho.
Koreografia: helppo

Kuntotanssi Aerobinen Joraa huolet pois! Kuntotanssi on tanssiaskeleiltaan helppo tunti, jossa mukaan pääsee kokemattomampikin tanssija. Tanssityyli ja tunnelma vaihtuu tunnilla musiikkikappale kerrallaan. Tunnilla liikutaan omalla tyylillä ja teholla, eikä aiempaa tanssitaustaa tarvita.
Koreografia: helppo
PikkujouluCombat Aerobinen Tervetuloa jumppaamaan pikkujoulutunnelmissa. Tonttulakit ovat toivottuja!

Combat-tunnilta energiaa! Kamppailulajeihin perustuva 30-40 min aerobinen osuus sisältää yksinkertaisia ja tehokkaita isku- ja potkusarjoja. Lopuksi voimaa harjoitetaan lihaskuntoliikkeiden avulla ennen lyhyitä venyttelyjä. 30 minuutin tunnissa ei ole lihaskunto-osuutta.
Koreografia: keskitaso
PikkujouluVenyttely* Kehonhuolto Tervetuloa jumppaamaan pikkujoulutunnelmissa. Tonttulakit ovat toivottuja!

Palaudu ja vetreydy! Venyttely on tärkeä osa lihashuoltoa parantaen liikkuvuutta ja aineenvaihduntaa. Tunti sisältää rentouttavaa venyttelyä, jonka päätavoitteena on hyvä olo. Ota mukaan lämmintä vaatetusta. 60 min venyttelyssä lyhyt, kehoa lämmittelevä osio. 30 min venyttely ei sisällä alkulämmittelyä, joten lämmittelethän itse etukäteen.
Koreografia: ei ole

PikkujouluRVP Lihaskunto Tervetuloa jumppaamaan pikkujoulutunnelmissa. Tonttulakit ovat toivottuja!

Jalat vahvoiksi, vatsa timmiksi ja peppu piukaksi! Lämmitellään helpolla askelsarjalla, jonka jälkeen treenataan erityisesti reisien, pakaroiden ja keskivartalon lihaksia. Tehokkuutta lisätään yhdistämällä lihaskuntoliikkeiden väliin erilaisia sykkeennosto-osuuksia. Tunnin lopussa lyhyet venytykset.
Koreografia: helppo
Step Aerobinen Step by step! Step-laudan kanssa tehtävä koreografinen osuus sisältää erilaisia askelkuvioita sekä sykkeennostoa. Askelsarjojen kuormittavuuteen voi vaikuttaa laudan korkeutta säätämällä. Tunnin lopussa on lyhyet lihaskunto- ja venyttelyosuudet.
Koreografia: keskitaso/haastava
Balance* Kehonhuolto Kehonhuoltoa monipuolisesti! Tunti sisältää alkulämmittelyn, jossa mukana myös liikkuvuus- ja tasapaino-osuus. Kevyessä lihaksia huoltavassa osiossa keskitytään keskivartalon vahvistamiseen erityisesti syvien lihasryhmien osalta. Lopussa venytellään noin 20 minuuttia ja rentoudutaan. Tuntia suositellaan myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole

Sweat* (hlöstö) Lihaskunto *Vain henkilökunnalle*
Kiertoharjoittelua kuntosalin laitteilla. Aluksi lämmittely ohjaajan johdolla, jonka jälkeen kierretään salin laitteita tehokkaasti. Tunnin lopussa palauttavat venytykset. Tuntia suositellaan myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole
Zumba® Step45 Aerobinen Step and shake it! Zumba® on tanssitunti, jossa korostuu liikunnan ilo ja tanssityylien monipuolisuus. Zumbassa yhdistetään helppoja tanssiaskelia vuoroin nopeaan ja hitaaseen lattarirytmiin sykettä kohottaen ja laskien. Zumba Step -tunnilla käytetään välineenä step-lautaa, jolloin harjoitetaan erityisesti jalkojen ja pakaroiden lihaksia. Tunnin kesto on 45 minuuttia.

Koreografia: keskitaso
HIIT Aerobinen Testaa rajojasi! High intensity interval training (HIIT) on erittäin tehokas kestävyysharjoittelumuoto, joka parantaa hapenottokykyä. Lämmittelyn jälkeen kehoa rasitetaan lyhyellä treenillä, jossa syke nostetaan korkealle intervalliharjoituksilla. Tunnin lopussa palauttavat venytykset.
Koreografia: ei ole


Iisikiinteytys* Lihaskunto Lämmitellään koreografialtaan helpoin askelsarjoin. Lisäksi tehdään lihaskuntoliikkeitä välineillä ja ilman sekä lopuksi venyttelyt. Sopii erinomaisesti aloittelijoille ja ryhmäliikuntaan tutustuville liikkujille!
Koreografia: erittäin helppo
Circuit45* Lihaskunto Simppeli ja tehokas koko kropan treeni, kesto 45 min! Helpon alkulämmittelyn jälkeen tehdään kiertoharjoittelua, jossa vuorottelevat lihaskunto- ja sykkeennostoliikkeet. Liikkeet suoritetaan omaan tahtiin ja niitä voi soveltaa, joten harjoitus soveltuu kaiken kuntoisille. Kierrosten välissä palauttelut ja tunnin lopuksi venyttelyt. Tuntia suositellaan myös aloittelijoille.
Koreografia: helppo
Zumba®45 Aerobinen Shake it! Zumba®45 on tanssitunti, jossa korostuu liikunnan ilo ja tanssityylien monipuolisuus. Zumbassa yhdistetään helppoja tanssiaskelia vuoroin nopeaan ja hitaaseen lattarirytmiin sykettä kohottaen ja laskien. Zumba sopii erinomaisesti erilaisista tanssityyleistä kiinnostuneille tanssitaustaa katsomatta. Tunnin kesto on 45 min.

Koreografia: helppo

Power jooga LS Kehonhuolto Joogalla vahvaksi ja joustavaksi! Dynaaminen joogatunti, jolla kehitetään voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunti rakentuu Vinyasa-joogalle ominaisista tosiinsa kytketyistä liikesarjoista yhdistettynä sisään- ja uloshengitykseen. Liikkeet tehdään oman liikkuvuuden ja voiman rajoissa, jolloin niin aloittelijat kuin harrastajat pääsevät haastamaan itseään.
Koreografia: ei ole

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.
Crosstraining LS Lihaskunto Treenaa monipuolisesti koko kehoa kuormittaen! Cross training on toiminnallista harjoittelua, joka perustuu oman kehon painolla tehtäviin liikkeisiin. Alkulämmittelyn jälkeen vuorottelevat yksinkertaisin liikkein tehdyt sykkeennosto- ja lihaskunto-osiot.
Koreografia: ei ole

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.

Kiinteytys LS Lihaskunto Back to basics! Lämmitellään koreografialtaan helpoin askelsarjoin ja lisäksi tehdään lihaskuntoliikkeitä koko kropalle välineillä ja ilman. Lopuksi venyttelyt.
Koreografia: helppo

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.
Balance* LS Kehonhuolto Kehonhuoltoa monipuolisesti! Tunti sisältää alkulämmittelyn, jossa mukana myös liikkuvuus- ja tasapaino-osuus. Kevyessä lihaksia huoltavassa osiossa keskitytään keskivartalon vahvistamiseen erityisesti syvien lihasryhmien osalta. Lopussa venytellään noin 20 minuuttia ja rentoudutaan. Tuntia suositellaan myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.
Intervallistep Aerobinen Syykkeelle kyytiä! Intervallistepissä keskitytään aerobisiin sykkeennosto-osioihin ja tehdään lihaskuntoliikkeitä erityisesti keski- ja ylävartalolle. Tunnin kuormittavuuteen voi vaikuttaa laudan korkeutta säätämällä.
Koreografia: keskitaso
Easy Latin Cross LS Aerobinen Easy Latin Cross on täynnä iloisia lattarirytmejä ja tanssin riemua. Tämä tanssitunti on oivallinen tapa kohottaa kuntoa ja unohtaa arkihuolet hetkeksi. Aiempaa tanssikokemusta et tarvitse. Tunnit suunnitellaan helpoiksi jorailusessioiksi ja samaa sarjaa mennään kolmen viikon jaksoissa.
Koreografia: helppo

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Livestream lähetyksiin pääset mukaan liittymällä https://www.facebook.com/groups/995619557598225.