NimiTyyppiKuvaus
EasyLatinCross Aerobinen Easy Latin Cross on täynnä iloisia lattarirytmejä ja tanssin riemua. Tämä tanssitunti on oivallinen tapa kohottaa kuntoa ja unohtaa arkihuolet hetkeksi. Aiempaa tanssikokemusta et tarvitse. Tunnit suunnitellaan helpoiksi jorailusessioiksi ja samaa sarjaa mennään kolmen viikon jaksoissa.
Koreografia: helppo


Spin Aerobinen Spin-tunti on peruskestävyyttä kehittävä sisäpyöräilytunti, jossa kohtuukuormitteiset työ- ja palautusjaksot vuorottelevat. Tunti sopii sekä aloittelijoille että kovakuntoisille polkijoille. Tunnin alusta käytetään 10 min pyörien siirtoon ja asetusten säätöön, tämän jälkeen poljetaan 45 min.
Koreografia: ei ole
Pilates Kehonhuolto Ryhtiä syvillä lihaksilla! Pilateksessa harjoitetaan kehon syviä lihaksia, lisätään koordinaatiokykyä, parannetaan ryhtiä ja nivelten liikkuvuutta. Keskeistä harjoittelussa on oikea hengitys- ja suoritustekniikka. Harjoitteissa keskitytään alkeistason liikkeisiin. Tunneilla on suositeltavaa olla ilman kenkiä. Tuntia ei suositella raskaana oleville.
Koreografia: ei ole
Puntti Lihaskunto Lihasvoimaa! Lihaskuntotunti käsipainoilla tai voimatangoilla mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Yksinkertaisilla, mutta tehokkailla liikkeillä keskitytään lihaskestävyyden parantamiseen. Lyhyen lämmittelyn jälkeen noin 40 minuutin lihaskunto-osuus ja lopuksi palauttavat venyttelyt.
Koreografia: ei ole
Slow Flow Jooga Kehonhuolto Tämä joogaharjoitus alkaa kehotietoisuushetkellä, jonka jälkeen tehdään hengityksen tahdissa rauhallisesti virtaavaa asanasarjaa kehon lämmittämiseksi. Tunnin edetessä siirrytään vähitellen haastavampiin asanoihin ja hitaampaan liikkeeseen, niin että kuhunkin asanaan pysähdytään muutaman hengityksen ajaksi, mutta ei jäädä pitkiin pitoihin. Harjoitus päättyy loppurentoutukseen.
Koreografia: ei ole
Step Aerobinen Step by step, hiki pintaan askeltamalla! Step-laudan kanssa tehtävä koreografinen osuus sisältää erilaisia askelkuvioita sekä sykkeennostoa. Askelsarjojen kuormittavuuteen voi vaikuttaa laudan korkeutta säätämällä. Tunnin lopussa on lyhyet lihaskunto- ja venyttelyosuudet.
Koreografia: keskitaso
Core* Lihaskunto Voimaa ja tukea keskivartaloon! Core tunnilla kehitetään keskivartalon hallintaa ja voimaa. Monipuolisten harjoitteiden avulla vahvistetaan keskivartalon tukilihaksia. Tunti sopii kaiken kuntoisille ja liikkeistä tarjotaan eri haastavuustasoja. Tuntia ei suositella raskaana oleville.
Koreografia: ei ole
Venyttely* Kehonhuolto Palaudu ja vetreydy! Venyttely on tärkeä osa lihashuoltoa parantaen liikkuvuutta ja aineenvaihduntaa. Tunti sisältää sekä aktiivisia liikkuvuusharjoituksia että passiivisempaa venyttelyä, tavoitteena hyvä olo. Tuntia suositellaan myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole

Crosstraining45 Aerobinen Hauska tehotreeni pienryhmässä! Crosstraining on toiminnallista harjoittelua, joka perustuu oman kehon painolla ja monipuolisilla välineillä tehtäviin liikkeisiin. Alkulämmittelyn jälkeen vuorottelevat erilaiset koko kehoa haastavat liikkeet. Tunti pidetään pohjakerroksen venyttelysalissa.
Koreografia: ei ole
Pilates hlöstö Kehonhuolto *Vain henkilökunnalle*
Ryhtiä syvillä lihaksilla! Pilateksessa harjoitetaan kehon syviä lihaksia, lisätään koordinaatiokykyä, parannetaan ryhtiä ja nivelten liikkuvuutta. Keskeistä harjoittelussa on oikea hengitys- ja suoritustekniikka. Harjoitteissa keskitytään alkeistason liikkeisiin. Tunneilla on suositeltavaa olla ilman kenkiä. Tuntia ei suositella raskaana oleville.
Koreografia: ei ole
Circuit45* hlöstö Lihaskunto *Vain henkilökunnalle*
Simppeli ja tehokas koko kropan treeni! Helpon alkulämmittelyn jälkeen tehdään kiertoharjoittelua, jossa vuorottelevat lihaskunto- ja sykkeennostoliikkeet. Liikkeet suoritetaan omaan tahtiin ja niitä voi soveltaa, joten harjoitus soveltuu kaiken kuntoisille. Kierrosten välissä palauttelut ja tunnin lopuksi venyttelyt.
Koreografia: helppo

Pump! LS Lihaskunto Lihasvoimaa! Lihaskuntotunti levytangolla ja käsipainoilla mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Yksinkertaisilla, mutta tehokkailla liikkeillä keskitytään lihaskestävyyden parantamiseen. Lyhyen lämmittelyn jälkeen noin 40 minuutin lihaskunto-osuus ja lopuksi palauttavat venyttelyt.
Koreografia: ei ole

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Etänä pääset osallistumaan alla olevan Zoom-linkin kautta. Linkki näkyy vain liikuntamaksun maksaneille tuni-tunnuksilla sisäänkirjautuneena.
Powerjooga LS Kehonhuolto Joogalla vahvaksi ja joustavaksi! Dynaaminen joogatunti, jolla kehitetään voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunti rakentuu Vinyasa-joogalle ominaisista tosiinsa kytketyistä liikesarjoista yhdistettynä sisään- ja uloshengitykseen. Liikkeet tehdään oman liikkuvuuden ja voiman rajoissa, jolloin niin aloittelijat kuin harrastajat pääsevät haastamaan itseään. Tuntia ei suositella raskaana oleville.
Koreografia: ei ole

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Etänä pääset osallistumaan alla olevan Zoom-linkin kautta. Linkki näkyy vain liikuntamaksun maksaneille tuni-tunnuksilla sisäänkirjautuneena.
Pilates LS Kehonhuolto Ryhtiä syvillä lihaksilla! Pilateksessa harjoitetaan kehon syviä lihaksia, lisätään koordinaatiokykyä, parannetaan ryhtiä ja nivelten liikkuvuutta. Keskeistä harjoittelussa on oikea hengitys- ja suoritustekniikka. Harjoitteissa keskitytään alkeistason liikkeisiin. Tunneilla on suositeltavaa olla ilman kenkiä. Tuntia ei suositella raskaana oleville.
Koreografia: ei ole

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Etänä pääset osallistumaan alla olevan Zoom-linkin kautta. Linkki näkyy vain liikuntamaksun maksaneille tuni-tunnuksilla sisäänkirjautuneena.
Liikuntaneuvonta Liikuntaneuvonta sisältää henkilökohtaisen tapaamisen SportUnin liikuntaneuvojan kanssa joko etänä tai kasvotusten. Jos haluat tapaamisen etänä, ota varauksesi jälkeen yhteyttä liikuntaneuvojaan.

oona.leivo@tuni.fi - Hervanta, Tamppi Areena
janette.savumaa@tuni.fi - Keskustakampus, Atalpa
lotta.leijo@tuni.fi - Kauppi, TAMK

Lisätietoa liikuntaneuvonnasta
RVP Lihaskunto Jalat vahvoiksi, vatsa timmiksi ja peppu piukaksi! Lämmitellään helpolla askelsarjalla, jonka jälkeen treenataan erityisesti reisien, pakaroiden ja keskivartalon lihaksia. Tehokkuutta lisätään yhdistämällä lihaskuntoliikkeiden väliin erilaisia sykkeennosto-osuuksia. Tunnin lopussa lyhyet venytykset.
Koreografia: helppo
Zumba®Step45 Aerobinen Step and shake it! Zumba® on tanssitunti, jossa korostuu liikunnan ilo ja tanssityylien monipuolisuus. Zumbassa yhdistetään helppoja tanssiaskelia vuoroin nopeaan ja hitaaseen lattarirytmiin sykettä kohottaen ja laskien. Zumba Step -tunnilla käytetään välineenä step-lautaa, jolloin harjoitetaan erityisesti jalkojen ja pakaroiden lihaksia. Tunnin kesto on 45 minuuttia.

Koreografia: keskitaso
HIIT Aerobinen Testaa rajojasi! High intensity interval training (HIIT) on erittäin tehokas kestävyysharjoittelumuoto, joka parantaa hapenottokykyä. Lämmittelyn jälkeen kehoa rasitetaan lyhyellä treenillä, jossa syke nostetaan korkealle intervalliharjoituksilla. Tunnin lopussa palauttavat venytykset.
Koreografia: ei ole


Dance&Shine Aerobinen Hauska tanssitunti täynnä vauhtia ja tehoa! Tunnilla yhdistellään erilaisia tanssityylejä koreografioiden avulla. Tunnilla liikutaan omalla tyylillä ja teholla, eikä aiempaa tanssitaustaa välttämättä tarvita.
Koreografia: helppo/keskitaso
SportUniBody Lihaskunto Back to basics! Lämmitellään koreografialtaan helpoin askelsarjoin ja lisäksi tehdään lihaskuntoliikkeitä koko kropalle välineillä ja ilman. Lopuksi venyttelyt.
Koreografia: helppo/keskitaso

Combat Aerobinen Combat-tunnilta energiaa! Kamppailulajeihin perustuva 30-40 min aerobinen osuus sisältää yksinkertaisia ja tehokkaita isku- ja potkusarjoja. Lopuksi voimaa harjoitetaan lihaskuntoliikkeiden avulla ennen lyhyitä venyttelyjä.
Koreografia: keskitaso

Niska-selkä* Kehonhuolto Jumppaa jumit pois! Lihaksia huoltava tunti, missä keskitytään niskan, hartioiden ja selän hyvinvointiin. Lämmittelyssä avaavia, huoltavia ja rentouttavia liikkeitä. Lihaskuntoa harjoitetaan kevyin liikkein erilaisia välineitä hyödyntäen. Lopussa rentouttava venyttely. Tuntia suositellaan myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole

Pump! Lihaskunto Lihasvoimaa! Lihaskuntotunti levytangolla ja käsipainoilla mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Yksinkertaisilla, mutta tehokkailla liikkeillä keskitytään lihaskestävyyden parantamiseen. Lyhyen lämmittelyn jälkeen noin 40 minuutin lihaskunto-osuus ja lopuksi palauttavat venyttelyt.
Koreografia: ei ole
Jooga* Kehonhuolto Rentouttava joogatunti, jossa käytetään metodeja Vinyasa- sekä Yin-joogasta. Tunti rakentuu Vinyasa-joogan ominaisista pehmeistä, toisiinsa kytketyistä liikesarjoista yhdistettynä sisään- ja uloshengitykseen. Tunnilla käydään myös läpi Yin-joogalle ominaisia pitkäkestoisia, staattisia, erityisesti alaraajoja avaavia venytysasentoja. Tämä tunti on lempeä tapa kehittää kehon voimaa sekä liikkuvuutta. Suosittelemme myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole


Hathajooga* Kehonhuolto Harjoitus alkaa kehotietoisuushetkellä, jonka jälkeen tehdään hengityksen tahdissa rauhallisesti virtaavaa asanasarjaa kehon lämmittämiseksi. Tunnin loppua kohti siirrytään pitkäkestoisempiin asanoihin, ja harjoitus päättyy loppurentoutukseen. Tunti sopii myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole
Box&Body Lihaskunto Nyrkkeillen lihaskuntoa! Box&Body tunnilla lämmitellään noin 20min yksinkertaisin ja tehokkain isku- ja potkusarjoin. Lihaskunto-osuudessa tehdään liikkeitä kokonaisvaltaisesti huomioiden koko keho.
Koreografia: helppo/keskitaso

Circuit* Lihaskunto Simppeli ja tehokas koko kropan treeni! Helpon alkulämmittelyn jälkeen tehdään kiertoharjoittelua, jossa vuorottelevat lihaskunto- ja sykkeennostoliikkeet. Liikkeet suoritetaan omaan tahtiin ja niitä voi soveltaa, joten harjoitus soveltuu kaiken kuntoisille. Kierrosten välissä palauttelut ja tunnin lopuksi venyttelyt.
Koreografia: helppo

Zumba® Aerobinen Shake it! Zumba® on tanssitunti, jossa korostuu liikunnan ilo ja tanssityylien monipuolisuus. Zumbassa yhdistetään helppoja tanssiaskelia vuoroin nopeaan ja hitaaseen lattarirytmiin sykettä kohottaen ja laskien. Zumba sopii erinomaisesti erilaisista tanssityyleistä kiinnostuneille tanssitaustaa katsomatta.
Koreografia: helppo

Niska-selkä45* Kehonhuolto Jumppaa jumit pois! Lihaksia huoltava tunti, missä keskitytään niskan, hartioiden ja selän hyvinvointiin. Lämmittelyssä avaavia, huoltavia ja rentouttavia liikkeitä. Lihaskuntoa harjoitetaan kevyin liikkein erilaisia välineitä hyödyntäen. Lopussa rentouttava venyttely. Tuntia suositellaan myös aloittelijoille.
Koreografia: ei ole

Intervallispin Aerobinen Testaa rajojasi! Intervallispin on raskas sisäpyöräilytunti, jossa kuormittavat työjaksot ja palautukset vuorottelevat. Tunnilla poljetaan pääasiassa vauhtikestävyysalueella, ajoittain syke nousee maksimikestävyysalueelle. Tuntia ei suositella aloittelijoiden ensimmäiseksi tunniksi. Tunnin alusta käytetään 10 min pyörien siirtoon ja asetusten laittoon, tämän jälkeen poljetaan 45 min.
Koreografia: ei ole
Yin jooga* LS Kehonhuolto Yin jooga on passiivinen ja meditatiivinen harjoitus, joka auttaa rauhoittamaan kehoa ja mieltä sekä palauttamaan fyysisestä rasituksesta, stressistä ja kiireestä. Yin joogassa pysytään kussakin asennossa/asanassa 1-5 minuuttia ja hyvän asennon saamiseksi hyödynnetään apuvälineitä, kuten joogatiiliä. Tunti sopii kaikille jotka haluavat parantaa kehon liikkuvuutta sekä lisätä levollisuutta ja sisäistä rauhaa.
Koreografia: ei ole

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Etänä pääset osallistumaan alla olevan Zoom-linkin kautta. Linkki näkyy vain liikuntamaksun maksaneille tuni-tunnuksilla sisäänkirjautuneena.
PikkujouluZumba® Aerobinen
JouluSpin Aerobinen Tervetuloa polkemaan joulutunnelmissa. Tonttulakit ovat toivottuja!

Spin-tunti on peruskestävyyttä kehittävä sisäpyöräilytunti, jossa kohtuukuormitteiset työ- ja palautusjaksot vuorottelevat. Tunti sopii sekä aloittelijoille että kovakuntoisille polkijoille. Tunnin alusta käytetään 10 min pyörien siirtoon ja asetusten säätöön, tämän jälkeen poljetaan 45 min.
Koreografia: ei ole
PikkujouluCombat Aerobinen Tervetuloa jumppaamaan pikkujoulutunnelmissa. Tonttulakit ovat toivottuja!

Combat-tunnilta energiaa! Kamppailulajeihin perustuva 30-40 min aerobinen osuus sisältää yksinkertaisia ja tehokkaita isku- ja potkusarjoja. Lopuksi voimaa harjoitetaan lihaskuntoliikkeiden avulla ennen lyhyitä venyttelyjä. 30 minuutin tunnissa ei ole lihaskunto-osuutta.
Koreografia: keskitaso
PikkujouluRVP Lihaskunto Tervetuloa jumppaamaan pikkujoulutunnelmissa. Tonttulakit ovat toivottuja!

Jalat vahvoiksi, vatsa timmiksi ja peppu piukaksi! Lämmitellään helpolla askelsarjalla, jonka jälkeen treenataan erityisesti reisien, pakaroiden ja keskivartalon lihaksia. Tehokkuutta lisätään yhdistämällä lihaskuntoliikkeiden väliin erilaisia sykkeennosto-osuuksia. Tunnin lopussa lyhyet venytykset.
Koreografia: helppo
PikkujouluVenyttely* Kehonhuolto Tervetuloa jumppaamaan pikkujoulutunnelmissa. Tonttulakit ovat toivottuja!

Palaudu ja vetreydy! Venyttely on tärkeä osa lihashuoltoa parantaen liikkuvuutta ja aineenvaihduntaa. Tunti sisältää rentouttavaa venyttelyä, jonka päätavoitteena on hyvä olo. Ota mukaan lämmintä vaatetusta. 60 min venyttelyssä lyhyt, kehoa lämmittelevä osio. 30 min venyttely ei sisällä alkulämmittelyä, joten lämmittelethän itse etukäteen.
Koreografia: ei ole

SportUniBody* LS hlöstö Lihaskunto *Vain henkilökunnalle. Etäosallistuminen sallittu myös opiskelijoille*
Lämmitellään koreografialtaan helpoin askelsarjoin ja lisäksi tehdään lihaskuntoliikkeitä koko kropalle välineillä ja ilman. Lopuksi venyttelyt.
Koreografia: helppo

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Etänä pääset osallistumaan alla olevan Zoom-linkin kautta. Linkki näkyy vain liikuntamaksun maksaneille tuni-tunnuksilla sisäänkirjautuneena.

Huom! Tunti alkaa aina klo 16.20 ja päättyy klo 17.15.
Circuit45* Lihaskunto Simppeli ja tehokas koko kropan treeni, kesto 45 min! Helpon alkulämmittelyn jälkeen tehdään kiertoharjoittelua, jossa vuorottelevat lihaskunto- ja sykkeennostoliikkeet. Liikkeet suoritetaan omaan tahtiin ja niitä voi soveltaa, joten harjoitus soveltuu kaiken kuntoisille. Kierrosten välissä palauttelut ja tunnin lopuksi venyttelyt.
Koreografia: helppo
WholeWorks* LS Lihaskunto Simppeli ja tehokas koko kropan treeni! Helpon alkulämmittelyn jälkeen tehdään vuorotellen lihaskunto- ja sykkeennostoliikkeitä aikaa vastaan. Liikkeet suoritetaan omaan tahtiin ja niitä voi soveltaa, joten harjoitus soveltuu kaiken kuntoisille. Tunnin lopuksi palauttavat venyttelyt.
Koreografia: helppo

Tunti on livestriimattava lähitunti. Ilmoittaudu tunnille vain jos tulet paikan päälle. Etänä pääset osallistumaan alla olevan Zoom-linkin kautta. Linkki näkyy vain liikuntamaksun maksaneille tuni-tunnuksilla sisäänkirjautuneena.

Kehonhuolto* Kehonhuolto Onko sinulla kroppa jumissa? Kaipaatko huoltavaa ja rauhoittavaa harjoitusta? Tämä kehonhuollon tunti sopii kaikille. Opimme pitämään kehostamme huolta monipuolisten ja helppojen harjoitteiden kautta.

Koreografia: ei ole

Kehonhuoltoa ja glögiä* Kehonhuolto Tule pitämään kehostasi huolta monipuolisten ja helppojen harjoitteiden kautta ja rauhoittumaan joulun tunnelmaan. Tunnin päätteeksi nautimme glögiä. Tunti sopii kaikille.

Koreografia: ei ole
Combat Lihaskunto Combat-tunnilta energiaa! Kamppailulajeihin perustuva 30-40 min aerobinen osuus sisältää yksinkertaisia ja tehokkaita isku- ja potkusarjoja. Lopuksi voimaa harjoitetaan lihaskuntoliikkeiden avulla ennen lyhyitä venyttelyjä.
Koreografia: keskitaso