Kansainvälisen opiskelijaradiopäivän maratonlähetystä voi kuunnella Radio Moreenin taajuudella perjantaina 7. lokakuuta. Tamperelaisten toimittajasopiskelijoiden ohjelmaosuudessa pohditaan rauhan eri merkityksiä.

Radio Moreeni on mukana kansainvälisen opiskelijaradiopäivän lähetyksessä perjantaina 7. lokakuuta. Vuosittain lokakuun alussa järjestettävä World College Radio Day (WCRD) yhdistää opiskelijaradiot ympäri maailman.

Suurelle yleisölle tapahtuman kuuluvin osuus on 24 tunnin mittainen radiomaraton. Lähetyksen tämän vuoden teema on rauha. Kaikki kansainväliseen lähetykseen osallistuvat asemat lähettävät opiskelijaradioiden yhteisen rauhanjulistuksen.

Lisäksi Radio Moreenin puolituntinen edustusohjelma koostuu kolmesta lyhyestä jutusta, joiden yhteisenä punaisena lankana ovat rauhan erilaiset merkitykset. Ääneen pääsevät lapset, opiskelijat, vanhukset ja filosofit, ja ohjelma kuullaan lähetyksessä klo 11 Suomen aikaa.

Ohjelman ovat toimittaneet journalistiikan opiskelijat Johannes Blom, Hanna Eskelinen, Marjaana Keränen, Jaakko Suorsa ja Hanne Vuorela Tampereen yliopistosta.

WCRD-maraton lähetystä voi kuunnella Radio Moreenin taajuudella perjantaina 7. päivä lokakuuta klo 9-15. Tapahtuman oman striimin kautta voi kuunnella koko 24 tunnin mittaisen lähetyksen, joka alkaa Ukrainasta Lvivin kaupungista klo 7 Suomen aikaa.

Kansainvälisen lähetyksen lisäksi Radio Moreenissa kuullaan myös pidempi, suomenkielinen versio edustusohjelmasta musiikilla höystettynä. Ohjelma lähetetään Radio Moreenin taajuudella lauantaina 8. lokakuuta klo 18 ja sunnuntaina 9. lokakuuta klo 13.46.

Muokattu 6.10.2022 klo 19.00: Korjattu Marjaana Keräsen nimi oikein.