Lapin yliopiston Timo Metsäjoki voitti perjantaina dokumenttikilpailun ja torstaina podcast-sarjan. Radiofestivaalin töitä voi kuunnella kevään aikana Radio Moreenin taajuudella. Ensi vuonna Radiofestivaali järjestetään Oulussa.

Radiofestivaali huipentui perjantaina 16.4. dokumenttisarjan palkintojenjakoon.

Lapin yliopiston Timo Metsäjoesta tuli festivaalin tuplavoittaja, sillä hän pokkasi myös dokumenttisarjan ykköspalkinnon. Torstaina Metsäjoki vei voiton podcast-sarjassa. Tuomariston mukaan kuolemaa käsittelevä voittodokumentti Ei mitään hätää pitää kuuntelijansa otteessaan alusta loppuun, ja työssä kuuluu tekijän kypsyys.

Lisäksi dokumenttisarjassa jaettiin Radio- ja tv-toimittajien liiton palkinto, jonka sai Voionmaan koulutuskeskuksen Kirsikka Järvinen. Hänen työnsä arvioitiin myös kunniamaininnan arvoiseksi. Kunniamaininnan saivat myös Elli Tolonen (Laajasalon opisto) ja Tuulamaria Lempiälä (Voionmaan koulutuskeskus).

Dokumentteja tuomaroivat dokumentaristi Mervi Leino-Niemelä, tuottaja Maarit Lehtonen Yleltä ja vuoden 2019 Radiofestivaalin dokumenttisarjan voittaja Nina Schleifer.

Ensimmäisenä tapahtumapäivänä pääkaupunkiseudun opiskelijat pärjäsivät hyvin ja pokkasivat kuunnelma- ja juontokisan palkinnot sekä kunniamaininnat.

Radio Moreeni lähettää Radiofestivaalin töitä kevään aikana. Voittajista ja kunniamainituista koottu ohjelma lähetetään radiossa lauantaina 24.4. Tarkemmat ohjelmatiedot voi tarkastaa lähempänä lähetyspäivää ohjelmatiedoistamme.

Vuoden 2022 Radiofestivaali järjestetään Oulussa, kun Oulun ammattikorkeakoulu ottaa vetovastuun tapahtumasta.