Tapahtumassa kilpaillaan neljässä eri sarjassa 15.–16.4. Media-alan opiskelijoille suunnattu kaksipäiväinen festivaali järjestetään tällä kertaa etänä.

Tämänvuotista Radiofestivaalia voi kuunnella Radio Moreenin taajuuksilla ja nettistriimin kautta. Tapahtuma järjestetään tänä vuonna etätapahtumana. Kilpailusarjojen tulokset julkaistaan Radiofestivaalin ja Radio Moreenin nettisivuilla.

Torstaina 15.4. Radiofestivaalin ohjelmassa on kuunnelma-, podcast- ja juontajakilpailu. Lisäksi torstaina klo 12.15 äänisuunnittelija Suvi Tuuli Kataja luennoi podcastin äänisuunnittelusta.

Perjantai 16.4. on omistettu dokumenteille, ja iltapäivällä klo 16 kuullaan myös toimittaja Olli Seurin luento haastattelemisesta. Seurin luento on osa kansainvälistä maailman äänipäivän ohjelmaa.

Molempina päivinä festivaalilähetys alkaa kello 9.00 ja päättyy viimeistään kello 18. Yksityiskohtainen ohjelma löytyy festivaalin aikataulusta.

Neljässä eri sarjassa on mukana yhteensä 53 kilpailutyötä. Tämän vuoden Radiofestivaalin kilpailusarjoihin hyväksyttiin myös viimevuotisia töitä, sillä tapahtuma jouduttiin perumaan viime keväänä koronan takia.

Radiofestivaalilla on pitkät perinteet, sillä sitä on järjestetty vuodesta 2000. Tänä vuonna tapahtuman järjestävät TAMK, Voionmaan Koulutuskeskus ja Radio Moreeni. Ensi vuonna Radiofestivaali järjestetään Oulussa.