Hyppää pääsisältöön
Selaat menneen lukuvuoden (2022–2023) opintotietoja.
Haluatko vaihtaa kuluvaan lukuvuoteen?
Opintojakso, lukuvuosi 2022–2023
GS.185

Japanese Video Games, 5 op

Tampereen yliopisto
Opetusperiodit
Aktiivinen periodissa 1 (1.8.2022–23.10.2022)
Koodi
GS.185
Opetuskieli
englanti
Lukuvuodet
2022–2023, 2023–2024
Opintojakson taso
Syventävät opinnot
Arvosteluasteikko
Yleinen asteikko, 0-5
Vastuuhenkilö
Vastuuopettaja:
Johanna Blom
Vastuuorganisaatio
Informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunta 100 %

This course offers critical engagement with the role of Japanese video games in our contemporary Western-centric media culture. It addresses the complexities of studying Japanese cultural products within a persisting historical practice to dichotomize entire fields of cultural production between Japanese and Western products. Reflecting on this practice, the course looks into the role of Japanese video games in a larger media ecology, known as ‘the media mix’, and explores how the Japanese game industry sells their products overseas as part of the government’s Cool Japan campaign. 

Osaamistavoitteet
Pakolliset esitiedot
Kokonaisuudet, joihin opintojakso kuuluu
Suoritustapa 1

Osallistuminen opetukseen

30.08.2022 16.10.2022
Aktiivinen periodissa 1 (1.8.2022–23.10.2022)