Rakentamisen YAMK lisää valmiuksia toimia kiinteistö- ja rakennusalan vaativissa asiantuntijatehtävissä.

Rakentamisen ylempi tutkinto-ohjelma

Tampereen ammattikorkeakoulu

Rakennushankkeen johtamisen ammattilaiseksi

Rakentamisen ylempi tutkinto-ohjelma lisää erityisesti valmiuksia toimia kiinteistö- ja rakennusalan vaativissa asiantuntijatehtävissä.

Koulutustyyppi

Ylempi AMK-tutkinto

Tutkintonimike

Insinööri (ylempi AMK)

Suunniteltu kesto

1,5 vuotta

Koulutuksen laajuus

60 op

Kaupunki

Tampere

Opiskelumuoto

Monimuotototeutus

Tutkinto-ohjelman pääpaino on rakennushankkeen hallinnassa, joten opintojaksoissa korostuvat erityisesti seuraavat osaamiskokonaisuudet:

• projektinhallinta
  • suunnittelun ohjaus
  • johtaminen
  • rakennetun ympäristön tulevaisuuden haasteet ja mahdollisuudet

Lisäksi vaihtoehtoisia opintoja ovat mm.:

• kiinteistöjohtaminen
  • energiajärjestelmät ja vähähiilisyys rakentamisessa

Olemme rakentaneet tutkinto-ohjelman yhteistyössä rakennusalan yritysten kanssa. Muokkaamme koulutuksen painotusta aina työelämätarpeiden mukaisesti.

Opintojen aikana laadit työelämälähtöisen opinnäytetyön. Voit suorittaa opinnot myös työn ohessa.

Kaipaatko lisää tietoa?

Lue tarkemmat tiedot tutkinnon sisällöistä, rakenteesta ja valintaperusteista Opintopolusta (linkki yllä ja alla). Koulutuksen sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä Rakennetun ympäristön ja biotalouden johtajaan Jouko Lähteenmäkeen, jouko.lahteenmaki(at)tuni.fi. Hakemiseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä TAMKin hakijapalveluihin.