Arkkitehtuuri

Sähköpostiosoiteben.tau [at] tuni.fi
SijaintiKorkeakoulunkatu 5, 33720 Tampere
Postiosoite: PL 600 33014 Tampereen yliopisto
Arkkitehtuurin yksikkö main image top

Tampereen yliopiston arkkitehtuurin yksikkö kouluttaa arkkitehteja ja muita arkkitehtuurin alan asiantuntijoita sekä tekee tieteellistä ja taiteellista tutkimusta. Yksikkö toimii myös arkkitehtuurin alan asiantuntijaorganisaationa ja osallistuu aktiivisesti alan yhteiskunnalliseen keskusteluun. Koulutuksessa ja tutkimuksessa toiminta keskittyy rakennussuunnitteluun, rakennusperinnön hoitoon ja yhdyskuntasuunnitteluun.

Arkkitehtuurin yksikkö tarjoaa erinomaisen toimintaympäristön ja yhteisön opiskelijoille sekä opettajille ja tutkijoille. Työskentelemme edistyksellisessä, innoittavassa ja tasa-arvoisessa ympäristössä, joka pohjautuu yhteistyöhön sekä keskinäiseen kunnioitukseen. Joustavuus ja ystävällinen ilmapiiri ovat ainutlaatuisia vahvuuksiamme.

Tehtävänämme on luoda hyvinvointia ihmisten asuinympäristöissä koulutuksen, tutkimuksen ja yhteistyön keinoin. Pidämme huolta rakennetun kulttuurin jatkuvuudesta, arvioimme kriittisesti rakentamisen aineellista, ekologista, sosiaalista ja kulttuurista kestävyyttä sekä edistämme terveellistä, esteetöntä ja kaunista arkkitehtuuria.