Tuire Siikalan mielestä opiskelijatapahtumia järjestettäessä pitää ottaa huomioon siisteys. Hän kehuu vapun tapahtumia, koska niiden jälkeen kaupungilla järjestetään erillinen siivous.

Opiskelijatapahtumat eivät häiritse keskustassa, kunhan jäljet siivotaan – ”Ääntä lähtee, mutta yleensä seuraavana päivänä kaupunki näyttää ihan nätiltä”

Opiskelijatapahtumat näkyvät Tampereen katukuvassa kuukausittain. Muut kaupunkilaiset saattavat niiden aikana vältellä baareissa käymistä, mutta yleensä kaupungilla liikkuminen sujuu ongelmitta.

Opiskelijatapahtumat eivät juurikaan vähennä muiden kaupunkilaisten halua liikkua kaupungilla. Moreenimedian gallupissa ihmiset kertoivat, miten Tampereen suuret opiskelijatapahtumat vaikuttavat heidän ulkona liikkumiseensa. Opiskelijoiden siisteyteen ollaan tyytyväisiä, mutta esimerkiksi bussilinjoissa olisi parantamista.

– Jos jotain haluttaisiin ottaa opiskelijatapahtumien järjestämisessä paremmin huomioon, niin busseja voisi kulkea useammin. Silloin ne kaikki eivät olisi aivan tupaten täynnä, sanoo Mira Pesu.

Mira Pesu
Tuire Siikala
Joel Rouvinen

Miten Tampereen kaupunki varautuu opiskelijatapahtuminen väenpaljouteen? Lue uutinen täältä.