Muovinkierrätyspiste Peltolammilla

Muovin kierrätys Tampereella vaatii yhä vaivannäköä – ”Se pitäisi olla tehty sillä tavalla helpoksi, ettei tarvitsisi kilometritolkulla roudata”

Muovipakkausten keräysastiat ovat yleistymässä Tampereella. Kysyimme opiskelijoilta, kuinka helppoa muovin kierrättäminen oikeastaan on.

Opiskelijat kaipaisivat Tampereelle lisää muovinkeräyspisteitä. Tampereen yliopistolla tehdyssä gallupissa opiskelijat kertoivat, että kierrätettävää muovia kuljetetaan matkan päähän Rinki-ekopisteisiin, tai sitten sitä ei kierrätetty ollenkaan. Opiskelijoiden taloyhtiöistä ei muovinkeräyspisteitä ei löytynyt.  Muovin kierrätystä ja kierrätystä yleensä pidettiin tärkeänä ekologisuuden näkökulmasta.

Se pitäisi olla tehty sillä tavalla helpoksi, että kaikilla olisi lähellä niitä kierrätyspisteitä. Ei tarvitsisi kilometritolkulla roudata, niin kuin itse tällä hetkelle teen.

Viivi Saloranta
Markus Multala

Viivi Saloranta
Eero-Heikki Puustinen

Millainen on muovin kierrätyksen nykytila Tampereella? Lue uutinen täältä.