Kati Keränen kertoo seuraavansa somevaikuttajia, jotka näyttävät omaa arkeaan.

“Pysyy vähän perillä siitä, mikä on nyt pinnalla” ­– Tamperelaiset kertoivat, mihin somevaikuttajia tarvitaan

Moni viettää somevaikuttajien sisällön parissa useita tunteja joka päivä. Kysyimme tamperelaisilta gallupissa, minkälaiset vaikuttajat saavat heidän ruutuaikaansa.

– Katson todella monen vaikuttajan sisältöä läpi varmaan tuhat kertaa päivässä, kertoo tamperelainen Pilvi Fingerroos.
Gallupin vastaajat miettivät muun muassa, minkälaista sisältöä he haluavat sosiaalisessa mediassa seurata ja mikä on somevaikuttajien merkitys.

Pilvi Fingerroos ja Adessa Autio hakevat seuraamiltaan somevaikuttajilta inspiraatiota.

Syitä tiettyjen vaikuttajien seuraamiseen ovat vastaajien mukaan niiden viihdyttävyys, inspiraation etsiminen ja halu seurata toisten arkea.
– Toisinaan toki on myös bonusta, että pysyy vähän perillä siitä, mikä on nyt pinnalla varsinkin astetta nuorempien seassa, selittää opettajaksi opiskeleva Sami Perkiö.

Sami Perkiö kertoo, että erityisesti suomalaisia vloggaajia tulee seurattua paljon.

Somevaikuttaminen on alana ammattimaistunut vauhdilla, ja vaikuttamista voi opiskella jo korkeakoulussakin. Somevaikuttajia tarvitaan vastaajien mukaan niin esikuviksi kuin iloa tuomaan.
– Ne voivat antaa tosi paljon inspiraatiota esimerkiksi siihen, että on oma itsensä ja uskaltaa kokeilla jotain uutta, Fingerroos tiivistää.

Kuuntele gallup alta. Voit myös lukea gallupin tästä.

Lue uutinen Influencers Academy -koulutuksesta tästä.