Kuva: Unsplash / Teo Zac

Median merkitys ja läsnäolo arjessa ovat korostununeet pandemia-aikana – Perhe ja media ovat esillä Mediakritiikin iltapäivän keskusteluissa

Tämänvuotisessa tapahtumassa käsitellään perheiden mediasuhdetta. Median ja teknologian merkitys perhearjessa on noussut pandemian aikana kiinnostavaksi keskustelun aiheeksi.

Helmikuun toisella viikolla järjestettävä Mediakritiikin iltapäivä on kaikille avoin verkkotapahtuma, jossa perheiden ja median suhdetta käsitellään kahdessa striimatussa keskustelussa.

Paneelikeskustelujen vieraiksi on saatu sosiaalisen median, järjestöjen ja mediatutkimuksen asiantuntijoita sekä Sammon keskuslukion viestintälinjan opiskelijoita.

Tapahtuman toteuttaa Tampereen yliopiston viestintätieteiden opiskelijoista koostuva työryhmä.

–  Olemme tyytyväisiä tapahtumaan saatuihin puhujiin, kertoo tapahtuman valmisteluryhmässä mukana oleva viestinnän opiskelija Ingá Ryhänen.

Etätapahtuman järjestelyjen ohella viestintätieteiden opiskelijat ovat mukana keskustelussa aktivoimassa yleisöä chatin kautta.

– Aihe on hyvin helposti lähestyttävä ja ajankohtainen. Perhe-elämään ja mediankäyttöön liittyvät asiat kiinnostavat monia tällä hetkellä. Odotamme vilkasta ja monipuolista keskustelua, sanoo mediatutkimuksen opiskelija Maija Johansson.

Mediakritiikin iltapäivä järjestetään torstaina 10. helmikuuta. Tampereen yliopiston tutkimuskeskus Comet ja sen yhteistyökumppanit järjestävät tapahtuman vuosittain osana valtakunnallista Mediataitoviikkoa.