Gallupiin vastannut Manu Heinimäki

Tampereen keskustan remontit ärsyttävät, mutta ymmärrystäkin riittää – ”Hetki kannattaa kärsiä”

Moreenimedia kysyi remontin keskellä olevan Tullintorin asiakkailta mietteitä keskustan pitkään jatkuneista rakennusprojekteista. Liikennejärjestelyt häiritsivät monia, mutta uudistaminen nähtiin pääosin positiivisena.

Runsas remontointi on tehnyt monista keskustan palveluista hankalaselkoisia. Tampereen yliopistossa opiskeleva Inka Ryhänen kertoo hämmentyneensä Tullintorin uudesta ilmeestä.

– Haen täältä joskus eväitä, ja nyt rempan myötä on epäselvää, miten täällä pääsee kulkemaan.

Manu Heinimäkeä uudistukset eivät häiritse. Tullintori on sen verran tuttu, etteivät työmaan aiheuttamat muutokset pistäneet päätä sekaisin. Heinimäelle ongelmia eivät tuota myöskään keskustan remontit, sillä hän kulkee pääosin kävellen.

Tullintorissa työskentelevä Anita Koskinen kertoo remontin häiritsevän hänen liiketoimintaansa.

– Monet ihmettelevät, onko tämä liike täällä enää ollenkaan, kun ei meinaa löytää.

Kaikilla vastanneilla on kuitenkin toivoa siitä, että remontit vielä valmistuvat ja keskustasta tulee entistä upeampi.

– Keskusta on tulevaisuudessa erittäin hieno, joten nyt kannattaa vähän kärsiä, tiivistää Heinimäki.

Inka Ryhänen
Manu Heinimäki
Anita Koskinen

Kuuntele gallup alta. Tekstiversio löytyy täältä.

Lue gallupiin liittyvä puheenaiheuutinen täältä.