Gallupiin vastannut Josefiina Veikkola

Tampereen yliopiston opiskelijat suhtautuivat innolla tulorajojen nousemiseen – ”Ehdottomasti hyvä juttu”

Hallitus on päättänyt nostaa opiskelijoiden tulorajoja neljänneksellä vuonna 2022. Tampereen yliopiston opiskelijat suhtautuivat gallupissa muutokseen tyytyväisin mielin.

Moreenimedian gallupiin vastasivat opiskelijat Josefiina Veikkola, Joel Kaasalainen sekä Marika Koskinen. Kaikki vastanneet työskentelivät opiskeluiden ohella ja saivat lisäksi opintotukea.

Veikkola ja Koskinen kertoivat tulorajojen vaikuttavan työskentelyyn. Työtunnit on sovittu työnantajan kanssa sen mukaan, että opintotuen määrä ei muutu.

– Ehdottomasti hyvä juttu, toteaa Koskinen tulorajojen nousemiseen.

Gallupiin vastannut historian opiskelija Kaasalainen muistuttaa, että työskentelyllä voi olla muitakin positiivisia vaikutuksia tulojen nousemisen lisäksi.

– Töiden kautta esimerkiksi oma sosiaalinen piiri voi kasvaa, kertoo Kaasalainen.

Josefiina Veikkola
Joel Kaasalainen
Marika Koskinen

Kuuntele loput vastaukset gallupista. Voit myös lukea gallupin tästä.