Taavi Salonen

Miksi suoratoistopalveluista halutaan maksaa? – “Pystyy katsomaan silloin kun itse haluaa”

Tampereella gallupiin vastanneet katsovat televisiota, mutta haluavat samalla kuluttaa suoratoistopalveluita. Mainoksista ja ohjelmien aikarajoitteista ei pidetä.

Nuoret katsovat televisiota keskimäärin puoli tuntia päivässä. Yhä useampi siirtyy katsomaan lempiohjelmiaan suoratoistopalveluista.

Moreenimedia pysäytti ohikulkijoita Koskikeskuksessa ja selvitti, katsotaanko enää nykypäivänä perinteisen eli lineaarisen television kanavia ja mitä suoratoistopalveluita ihmiset käyttävät eniten.

Linda Lähdeniemi

18-vuotias Taavi Salonen ja 23-vuotias Linda Lähdeniemi kuluttavat perinteisen tv:n kanavia, mutta eivät kuitenkaan usein.

– Katselen aina välillä, mutta kun elämä on niin kiireistä, tulee katsottua enemmän C Moresta tai jostain vastaavasta jälkikäteen ohjelmia, Lähdeniemi kertoo.

29-vuotias Jemina Knuutinen ei katso televisiota, vaan kuluttaa ohjelmia HBO Maxissa ja Netflixissä.

– Mielelläni maksan siitä, että voin päättää milloin katson ja mitä. Mainoksia ei ole myöskään, kun ei katso televisiosta.

Jemina Knuutinen

Kuuntele vastaukset kokonaisuudessaan tästä:

Onko televisiolla enää tulevaisuutta? Lue Moreenimedian juttu tästä.

Gallupin tekstiversion voi lukea tästä.