Vaarantaako digitalisaatio yksityisyyden? Syksyn kolmannessa Metso Talkissa keskusteltiin datasta ja sen tuomasta vallasta

Metso Talk -keskustelusarjan kolmannessa osassa vieraat tulevaisuudentutkija Aleksi Neuvonen ja tiedetoimittaja ja -kirjailija Tiina Raevaara keskustelivat datasta ja digitalisaatiosta.

Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksen ja pääkirjasto Metson järjestämä Metso Talk on kolmiosainen keskustelusarja, jonka kolmannessa osassa keskusteltiin otsikolla “Datana maailmalla”.

Illan vieraat tulevaisuudentutkija Aleksi Neuvonen ja tiedetoimittaja ja -kirjailija Tiina Raevaara kertovat näkemyksistään ihmisen roolista digitaalisessa maailmassa, datan keräämisestä ja digitalisaation hyvistä ja huonoista puolista. Ohjaammeko me algoritmeja vai algortimit meitä? Miten tekoälyn tuottaman sisällön voi tunnistaa?

Keskustelutilaisuuden lopussa vieraat vastaavat myös yleisön kysymyksiin.