Opiskelijat tutustuivat yrityksiin Tampereen yliopiston keskustakampuksen pääaulassa.

Yrityspäivien tarjonnassa näkyy työmarkkinoiden monialaisuus – ”IT-alan yrityksissä on töitä myös humanisteille”

Suomen suurin opiskelijarekrytointitapahtuma valtasi keskiviikkona Tampereen yliopiston keskustakampuksen pääaulan. Yrityspäivät ovat opiskelijoiden järjestämä tapahtuma, jonka tarkoitus on tuoda yhteen yritykset ja tulevaisuuden osaajat.

Tampereen yliopiston keskustakampuksen yrityspäivään on tänä vuonna uskaltautunut useampi IT-alan yritys kuin edeltävinä vuosina. Aiemmin teknologiayritysten pisteet ovat painottuneet teknillisen yliopiston tiloihin Hervantaan.

Yrityspäivien projektipäälliköiden Emmi Niemen ja Katri Könösen mielestä muutos on myönteinen.

– Hervannassa yritykset ryhmittyvät usein aloittain, ja siksi on mukavaa nähdä monipuolinen ja monialainen yritystarjonta täällä keskustakampuksella, Könönen sanoo.

– Monialaiset yritykset ovat täällä oikeassa paikassa, sillä keskustakampuksen opiskelijoilla on monenlaista osaamista, Niemi lisää.

Katri Könönen ja Emmi Niemi johtavat Yrityspäivät järjestävää opiskelijatiimiä.

Yrityspäivien tarkoitus on yrityksien ja opiskelijoiden yhteen saattamisen lisäksi tuoda itseluottamusta ja rohkeutta opiskelijoiden työnhakuun. Tietyn alan opiskeleminen ei tarkoita, etteikö olisi annettavaa myös muiden alojen yrityksille.

– IT-alan yrityksissä on töitä humanisteille ja sinne tarvitaan muutakin kuin teknologia-alan osaamista, Könönen sanoo.