Vuoreksen hiihtoladut ovat suljettuina rakennustyömaiden takia.

Luminen talvi ajaa hiihtäjät laduille – samaan aikaan Tampereen rakennustyömaat sulkevat hiihtoreittejä

Kaupungin hiihtoladuilla riittää hiihtäjiä aamusta iltaan, mutta suurin ruuhka-aika on iltaisin.

Tampereen seudun rakennustyömaista kärsivät myös hiihtäjät. Liikuntapaikanhoitaja Jyrki Eerolan mukaan useat Suolijärven ladut ovat edelleen suljettuna, vaikka hyviä hiihtokelejä piisaisi.

– Tästä menee paljon reittejä Vuorekseen, joita ei olla saatu käyttöön metsätöiden ja kaapelivetojen takia. Vaikka kelit ovat nyt kohdallaan, on latuja auki vähemmän kuin viime vuonna.

Liikuntapaikanhoitaja Teemu Järvelä kertoo, että Kaupin ulkoilu- ja urheilupuistossa kovin käyntipiikki oli ennen lumikinoksia.

– Silloin Kaupin keinolumilatu oli ainoa hiihtokuntoinen reitti, joten täällä oli kova vilske. Nyt kävijämäärä on tasaantunut, kun latuja on auki muuallakin.

Sulkeutuneista hiihtoreiteistä huolimatta laduilla riittää hiihtäjiä. Ruuhka-aika molemmissa hiihtokeskuksissa sijoittuu iltaan virka-aikojen ulkopuolelle. Päivällä laduilla puolestaan sukivat koululaiset.

– Kävijöitä on koulun liikuntaryhmien jälkeen tasaisesti aina siihen asti, että ilta pimenee, kertoo Järvelä.