Uusi ylioppilaskunta rakentaa perustuksiaan väestötiloissa – nollavuotinen hallitus haluaa tehdä ratkaisuja, jotka kantavat vuosien päähän

Tampereen yliopistot ovat muodostaneet uuden ylioppilaskunnan vuoden alussa. Tampereen ylioppilaskunta eli Trey on seurausta Tampereen korkeakoulujen yhdistymisestä.

Treyn toimistolla Hervannassa on muuttolaatikkojen purkaminen vielä kesken. Tilat ovat väliaikaiset ja neuvotteluita uusista tiloista käydään parhaillaan. Elävästä tilanteesta huolimatta toimipisteellä on positiivinen tunnelma ja uutta arkea lähdetään rakentamaan yhdessä.

Ylioppilaskunnalla on edessään haastava vuosi, kun se pyrkii sovittamaan yhteen kaikkien jäseniensä toiveet. Hallituksen puheenjohtaja Paula Sajaniemi näkee tilanteen ainutlaatuisena mahdollisuutena aloittaa uuden rakentaminen puhtaalta pöydältä. Hän uskoo tulevan vuoden olevan opettavainen, mutta toivoo hallituksen päätyvän pitkäkantoisiin ratkaisuihin.