Metso TALK -sarjan kolmas osa "Huumattu huominen". Kuva: Any Plym

Kuuluvatko huumeet seuraurheiluun ja onko porttiteoria puppua? Syksyn viimeisessä Metso Talkissa keskusteltiin huumeiden tulevaisuudesta

Metso TALK -keskustelusarjan kolmannessa ja viimeisessä osassa keskusteltiin huumeista. Vieraina pääkirjastossa olivat entinen huumeriippuvainen Marko Jantunen sekä A-klinikka oy:n toimitusjohtaja Kaarlo Simojoki.

Metso Talk on pääkirjasto Metson ja Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksen järjestämä kolmiosainen keskustelusarja. ”Huumattu huominen” oli syksyn kolmas keskustelu, joka järjestettiin 28. marraskuuta 2018.

Illan vieraat pohtivat sitä, miten yhteiskunnan tulisi auttaa huumeriippuvaisia. Entä kuinka ennaltaehkäistä riippuvuuden synty? Mitä ovat kovat huumeet tai pitäisikö kannabis dekriminalisoida? Entinen jääkiekkoilja Marko Jantunen pohtii kysymyksiä huumehelvetin itse selättäneenä ja A-klinikka oy:n toimitusjohtaja Kaarlo Simojoki tuo keskusteluun lääkärin näkemystä.

Tallenteen lopussa vieraat vastaavat yleisön kysymyksiin. Jantunen kommentoi muun muassa sitä, miksi päihteet tuntuvat olevan iso osa jääkiekkoa.