Rebecca Ogbeide oli esiintymässä Tampereen Telakalla, kun levy-yhtiön edustaja kiinnostui hänestä.

Laulukilpailusta kieltäytynyt Rebecca haaveilee läpimurrosta musiikkialalla – ”Kilpailut ovat pyörivä koneisto”

Tamperelainen laulaja päätti pyrkiä musiikkialalle perinteistä reittiä. Aktiivisesti keikkaileva Rebecca julkaisee ensimmäisen singlensä tänä syksynä. Artistilupaukseksi tituleerattu laulaja on kuitenkin tehnyt varasuunnitelman.

Rebecca Ogbeidelle tarjottiin 15-vuotiaana mahdollisuutta lähteä mukaan The Voice of Finland -televisio-ohjelmaan. Nuori laulaja kieltäytyi allekirjoittamasta sopimusta ja päätti pyrkiä musiikkialalle muuta reittiä. Ogbeide kokee, että laulukilpailuissa fokus on enemmän viihteessä kuin musiikissa. Tv-ohjelman tuoma julkisuus ja paine eivät houkuttaneet.

Musiikki on ollut lapsesta asti osa Ogbeiden elämää ja hän kirjoittaa itse omat kappaleensa. Ogbeide solmi viime vuonna levytyssopimuksen Soit Se Silti -levy-yhtiön kanssa ja julkaisee ensimmäisen singlensä tänä syksynä. Ensijulkaisun piti ilmestyä jo vuosi sitten mutta ulos ei ole haluttu päästää mitään keskeneräistä.

Artistinimellä Rebecca esiintyvä laulaja kertoo musiikkinsa yhdistelevän popsoulia ja r’n’b:ta. Ogbeide esiintyy englanniksi ja kertoo omalla urallaan tähtäävänsä ulkomaille. Hän kuitenkin uskoo, että Suomessa on tilaa myös englanninkieliselle musiikille, eikä ole kokenut painostusta laulaa suomeksi.

Kuinka musiikkialalle pyritään ja mistä artistin ura alkaa? Tamperelainen laulaja Rebecca vieraili Radio Moreenin Minun radio -ohjelmassa 4. lokakuuta 2018 kertomassa oman uransa kehityksestä.