Moreeni-lehdessä matkataan kyykkäturistien kanssa Hervantaan ja syynätään, kuinka kirkko käyttää rahojamme

Tiesitkö, että tamperelainen kyykkätapahtuma kerää joka vuosi pelaajia ja katsojia ympäri Suomea ja jopa pitkin Eurooppaa? Vuoden ensimmäisessä Moreeni-lehdessä toimittaja ja kuvaaja kävivät Hervannassa ihmettelemässä, mikä lajissa vetää. Lisäksi uutisoimme kirkollisveropotin typistymisestä ja sen vaikutuksista Tampereella.

Moreeni-lehti on ilmestynyt. Uusimmassa numerossaan Moreeni tutustuu kyykkäturisteihin, kritisoi T3-uutisointia, miettii nettisanakirjojen roolia kieltenopiskelussa ja esittelee Tampereen oman Tuomas Enbusken. Moreenissa tutkitaan myös sitä, miksi yli puolet vangeista yhä uusii rikoksensa. Entä tiesitkö, millaisiin vaikeuksiin kaupungin vuokratontille talonsa rakentanut voi joutua?

Moreeni on Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksen viikkolehti. Tampereen toimittajakoulutuksella on ollut säännöllisesti ilmestyvä julkaisu vuodesta 2002 lähtien.