Tampereen yliopiston aula täyttyi eri yritysten edustajilla, kun 7.2. järjestettiin Yrityspäivien ensimmäinen tapahtumapäivä.

Tampereen yliopistolla järjestettävät Yrityspäivät ovat suuremmat kuin koskaan – Koodaus ja tietojenkäsittely kärkenä

Tampereella 28. kertaa järjestettävillä Yrityspäivillä näkyy parantunut taloustilanne ja teknilliset alat.

Tampereen yliopistolla järjestetyssä rekrytointitapahtumassa rikottiin ennätys tapahtumaan osallistuneiden yritysten osalta, kertoo tapahtuman projektipäällikkö Arttu Saarinen. Kaksiosaisen Yrityspäivien ensimmäinen tapahtumapäivä oli tänään 7.2. Tampereen yliopistolla.

– Viime vuonna tapahtumassa oli 136 yritystä, mutta tänä vuonna mukana on jopa 144, Saarinen kertoo.

Saarinen uskoo yhdeksi kasvun syyksi kohentuneen taloustilanteen. Yrityspäivät ovat verkostoitumis- ja rekrytointitapahtuma korkeakouluopiskeijoille.

Tampereen yliopiston tapahtuma ei ole yhtä iso kuin Tampereen teknillisen yliopiston. Saarisen arvion mukaan Hervannassa järjestettävä päivä on jopa kolme kertaa suurempi kuin Tampereen yliopistolla.

– Teknillisen yliopiston päivä on aina ollut suurempi, Saarinen toteaa.

Tampereen teknillisellä yliopistolla järjestettävässä tapahtumassa yritysten painotus on tekniikan alalla, mutta kovin eri tilanne ei ole Tampereen yliopistollakaan. Saarinen vakuuttaa, että yrityksillä on kiinnostusta muun muassa humanistisiin, yhteiskuntatieteellisiin ja kaupallisiin aloihin. Suurin kiinnostus kohdistuu kuitenkin tietotekniikan alaan.

– Valloillaan oleva koodaus- ja tietojenkäsittelytrendi näkyy yliopistollakin mukana olevissa yrityksissä. ICT-ala on ehdottomasti kovin kärki, Saarinen sanoo.