Lielahden kartano. Kuva: Flickr

Hiedanrantaan syötävä puisto – ravintoa ihmisten lisäksi eliökunnalle

Hiedanrantaan suunnitellaan syötävää puistoa. Tamperelaisia kutsutaan mukaan suunnittelemaan kaikille avointa puistoa.

Tampereen Hiedanrantaan suunnitellaan kaupungin ensimmäistä syötävää puistoa. Sillä tarkoitetaan paikkaa, jossa voi kasvaa muun muassa syötäviä kasveja, villiyrttejä ja puita. Puistoa suunnitellaan Lielahden kartanon vanhan hyötypuutarhan alueelle.

Ihmisten lisäksi puiston on suunniteltu tarjoavan ravintoa ihmisten lisäksi elinympäristön muille eliöille.

Puisto on osa Kivireki-hanketta. Sitä toteuttavat toteuttavat Tampereen ammattikorkeakoulu ja Käymäläseura Huussi ry. Tampereen kaupunki on mukana toteuttamassa syötävää puistoa. Lisäksi kaupunkilaisia halutaan mukaan suunnitteluprojektiin. Ensimmäinen työpaja järjestetään 7. joulukuuta Lielahden kartanossa.

– Tavoitteena on, että jo ensi kesänä olisi jotain konkreettista, kertoo projektipäällikkö Eeva-Liisa Viskari Tampereen ammattikorkeakoulusta.