Opiskelija-asunto palkittiin jätteen vähentämisestä

Kiivisio Osuuskunnan ja Pirkanmaan Jätehuollon järjestämässä kilpailussa punnittiin sekajätteitä vuoden ajan.

Kilpailun voitti Tampereen opiskelija-asuntosäätiön Trikootalo -kiinteistö, joka vähensi jätettä lähtötasosta 30 prosenttia. Myös TOAS Mikontalon sai palkinnon huomattavasta sekajätteen vähentämisestä.

TOASin toimitusjohtaja Kirsi Koski on positiivisesti yllättynyt molemmista tuloksista. Opiskeluasuntojen kierrätykseen liittyy Kosken mukaan ongelmia esimerkiksi suuren asukasvaihtuvuuden takia.

Koski hehkuttaa Trikootalon asukkaiden panostusta

– Trikootalon asukkaat tekivät tämän itse. Peukku sille.

#KuuluuksTääTänne- kilpailuun osallistui 36 tamperelaista vuokrakiinteistöä eri asuntosäätiöiltä vuoden ajan. Kolmasosa kaikista kiinteistöistä onnistui vähentämään sekajätemääräänsä. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Tamperelainen.