Robotiikan laboratorion ovet aukeavat TTY:llä – opiskelijat erittäin innostuneita

Tampereen teknillisessä yliopistossa avataan robotiikan laboratorio opiskelijakäyttöön 22.11. Avajaistilaisuudessa on mahdollista nähdä robotti-demoja sekä tutustua eri puhujien kanssa robotiikan maailmaan.

Laboratorio on yksi syksyllä aloittaneen robotiikan pääaineen tiloista. Laboratoriossa on muun muassa yhteistyörobotteja ja mobiilirobotteja, joita opiskelijat voivat hyödyntää konkreettisesti opinnoissaan.

– Tällä hetkellä tarjoamme robotiikan pääaineen kokoisen peruspaketin opiskelijoille, jonka myös muut opiskelijat voivat suorittaa sivuaineina. Tulevaisuudessa tarkoituksenamme on tarjota sen päälle kohdennetumpia moduuleita, teknisten tieteiden tiedekunnan dekaani Pauli Kuosmanen kertoo.

Apulaisprofessori Reza Ghabcheloon mukaan opiskelijat ovat olleet erittäin innostuneita robotiikasta.

– Pääaineen kursseille oli aluksi ilmoittautunut 80 opiskelijaa, mutta resurssien puutteen vuoksi pystyimme ottamaan vain puolet heistä.